dan före dan före...

äh, skit samma vilken dag det är före jul...
jag ska ändå inte fira den...
så skit i vilket...

fick ett efterlängtat brev på posten idag...
jag ansökte om utlåtande för nån vecka sen och idag kom den...
och så här i efterhand så kanske jag skulle ha låtit bli...
för efter att ha läst den så är det inte så konstigt att jag inte fick jobbet jag sökte i Sthlm...
när jag läste den kändes det som om han lagt tonvikt på mina brister, negativa sidor och egenskaper...
ska man göra så?
får man göra så?
eller är jag sån som han skriver?
magkänslan säger att nej, men samtidigt så undrar man ju...
samtidigt som jag en kvart efter att ha läst utlåtandet fick läsa utredningen på mig hos en annan myndighet...
trevlig läsning...
jag har valt mina referenter väl...
man blev varm inombords...
samtidigt så blir jag lite kluven...
två olika utredningar med två olika resultat...
är jag schizofren eller?
nej, saken är den att den ena la tonvikten på mina fel och brister, medan den andra på mina goda egenskaper...
två olika sidor av samma mynt som det så trevligt heter...
hur kommer det då sig att jag lägger mer energi på att fundera och ta till mig vad den första säger?
visst, den där jävla berömda självkänslan igen...
lättare att ta till sig negativa saker än positiva...
jag MÅSTE låta mig ta in komplimanger också...
eller hur?
men samtidigt kan jag inte låta bli att undra om saker och ting sker av en anledning...
att jag inte skall ha ett liv inom den ena myndigheten...
att utlåtandet är ett sätt att verkligen tala om det för mig...
"lämplig med tvekan"
medan jag efter idag vet att mitt yrkesliv skall finnas inom den andra myndigheten...
där jag "varmt rekomenderas"...
kan det vara mer tydligt än så?
enligt mig, nej...
så jag ska nog sluta sukta efter något som inte var meningen...
samt bara att komma till jobbet innebar ett mail från chefen som säger att mitt vik är numera förlängt ett tag till...
bara en sån sak gör en lite glad...
om det inte hade varit för orosmolnen som en klient orsakar mig...
men jag måste komma ihåg att detta inte är en populäritets tävling...
detta är trots allt ett jobb...
jag är inte här för att bli omtyckt...
men jag måste erkänna att det underlättar mitt jobb avsevärt när man är det...
problemet skapar onödiga konflikter som inte behöver finnas...
jaja...
jag har valt detta så en del får man tåla...
samtidigt som jag skrev tidigare, saker och ting sker av en anledning...
jag anar att detta är något jag skall lära mig att hantera och leva med...
detta är väl universums sätt att härda mig för kommande duster...
som sagt...
saker sker av en anledning...
vad som är anledningen har jag ej klart för mig, men det visar sig väl kanske så småningom...
men just nu spökar det utlåtandet i huvudet på mig...
nej...
jag ska föröska tänka på den andra jag fick läsa idag...
mycket trevligare...
och som gör kvällens arbetspass mycket enklare också misstänker jag...
saker och ting sker av en anledning som sagt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback