valborgsmäss...

så var april slut...
månaden som brukar bära med sig löften om vår..
värme...
och sommar...
det gör det fortfarande...
men inte för mig...

min dröm är över...
drömmarna fick sig en början för att sedan dö...
som en liten gnista som flämtade till innan den blåstes ut...
som en eld som sakta kvävdes till aska...
som flämtade till och sakta tynade bort...
gnistan som jag vårdat så ömt...
blåst liv i...
en det är svårt att hålla en eld vid liv när det är någon som går och släcker den...
det enda som finns kvar är minnet av elden...
askan som sakta rinner mellan mina fingrar..
som blåses bort av stormvindarna...
men minnet av elden kommer jag aldrig över...
de svarta hål som den lämnar efter sig...
som den lämnat i mitt hjärta...
sakta kommer den att försvinna...
för evigt ett minne blott...
sargad och tärd...
död...

hoppet om ett liv dog...
hoppet levde för att sedan försvinna...
sakta tyna bort...
det enda som finns kvar är tomhet...
ett liv som brändes ner till aska...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback