dags för avfärd/avsked

Jag reser idag. Jag kommer att vara borta några dagar. Jag kommer bort en stund. Det finns en del kvar att göra här hemma. Listan betats av under dagarna som varit, de viktigaste först; lillkillen fick åka ut på en veckas semester på landet och divan fick med sig pojkvän hem till sin privata reservat hos en vän. Sen kommer det som görs inför resor; plocka fram kläder + ombyte, hygienartiklar som ska med, sovsäcken, passet och pengarna för att inte glömma batterier till kameran som ska med. Och så kommer obligatoriska tömningen av sopor, diska, vattna blommor osv osv. 

Jag kommer att åka till en plats där verkligheten kommer att sluta existera och jag kan vandra i en alternativ värld. En plats långt borta från civilisationen. En plats med egna regler och egna lagar. Moraliskt förfall och dekandens. En plats där likasinnade samlas för att umgås i en vecka. Svart, mörkt och död som bubblar av liv. Med musik dygnet runt. Oavsett om det blir en vecka under gassande solsken utan möjlighet till svalka eller om det blir en veckas vadande i knähög lera så kommer det att vara underbart. Sova i tält, ingen dusch och överfulla bajamajor. Hemskt, men helt underbart. Litervis med öl. Litervis med alkohol. Litervis med andra vätskor. Tonvis med skräp. Vi får se hur mycket jag kommer att bidra med.

En alternativ värld under en vecka. En plats där allt annat slutar existera. Och iår åker jag ner som singel. Men det kanske jag inte ska säga högt därnere. Jag åker ner till en plats på jorden där det kommer finnas trettio tusen likasinnade. Av dessa 30 000 är det ca 5000 tjejer, resterande 25 000 är killar. Sen finns det ju en del av dem som är upptagna hemma men det finns dem som inte hindras av det direkt. Så, vi kan enkelt säga så här; skulle jag vilja så borde jag hitta nån som ställer upp. Jag menar oddsen är ju inte direkt mot mig. Om jag nu skulle vilja.

Ikväll bär det av mot Wacken! Ses om en vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback