frisk...

jag har en teori gällande förkylningar...
min egen är snart borta och är tillbaka på arbetet igen...
efterdyningarna sitter fortfarande kvar och jag låter värre än vad det är...
men min teori är att;
jag tror att förkylningar sitter i tills man smittat någon annan...
alltså, att man går runt och snorar hur länge som helst tills man stöter på någon som man överför snorandet på...
anledningen till denna fundering hänger ihop med hela förra veckans snörvlande...
var ute och handla på onsdagen men det blev inte bättre...
tillhör nämligen dem där som anser att frisk luft gör en friskare...
påpälsad och inte så långa perioder dock...
men så i fredags var jag tvungen att åka ner på stan, ämlig och klen, för att handla mat till katten...
ja, hon måste också äta...
så kom jag hem och vips, så kändes det mycket bättre...
kunde andas genom näsan helt plötsligt...
på vägen ner, på stan och på vägen hem hann jag stöta på massor av folk så någon måste snappat upp mina baciller...
så jag kunde bli bra igen...
visst, kan ju "bara" vara så att jag hade snorat ur mig allt, men ändå...
tål att tänkas på...
men men...
får se om den är borta eller kommer tillbaka...
har inte tid eller råd med detta...
*famlar febrilt efter något i trä*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback