at the heart of winter...

min lediga helg...
så jag kommer inte skriva nåt om att jag är på jobbet... *ler*
det är ändå där jag skriver de flesta av inläggen...
men det är min lediga helg...
efter passen före under och efter jul och nyår känns det verkligen dags för att ha en ledig helg...
min första helg på en månad...
ja, jag skulle ju inte skriva om jobb...
men lite svårt när det är det som dominerat ens liv den senaste månaden...

men idag, just nu är jag nyvaken och dricker kaffe och lyssnar på black metal...
jag skrev bland de första inläggen att jag är en så kallad metalhead...
svarthårig och svartklädd black metal fan...
så om ni hörde vad jag sitter och lyssnar på så skulle ni förstå det...
en del av er kanske gjorde det redan av rubriken...
skiva och låttitel av Immortal...
ekar ut ur högtalarna just nu...
basen dundrar fint i rummet...
gammal skiva som jag återupptäckte här i somras...
hur skön som helst...
röjer fint just nu...
kände att jag behövde det idag...
skönt för själen...
av någon anledning så har black metal den effekten på mig...
den lugnar själen...
min själ...
oroliga själen...
upprörda själen...
sökande själen...
den oroliga själen som inte finner ro...
den upprörda själen som försöker få mig att lyssna inåt...
känns som man söker efter något som inte finns där...
jag behöver balans...
black metal ger mig en fristad...
där tankarna och kroppen är i fas...
där musiken får mig att lyssna till hjärtat...
har jag inte lyssnat på mannens skivor på ett tag blir jag rastlös i själen...
orolig...
känslan av att nåt är fel...
men så räcker det med tonerna från en viss skiva så blir jag lugn...
och den känslan är så skön...
en form av tillfredsställelse...
där själen verkar le...
och dansa...
jag kan inte beskriva det på ett annat sätt...
jag blir glad av tyngden...
rösten...
och det känns som mitt inre bubblar av energi...
glädje...
kärlek...
låter kanske paradoxalt i och med texterna inte direkt är ljusa...
ondska, mörker och de djupa skogarna här uppe i norden...
ondska, mörker och allt mellan himmel och jord...
ondska, mörker och ännu mer mörker...
men min mörka själ tycker det...
dagar som denna när jag sätter mig ner och lyssnar på en skiva istället för att ha den i bakgrunden får min själ att bubbla...
speciellt titelspåret på skivan - at the heart of winter...
och jag kan bara inte låta bli att gunga framför datorn och bara le...

visst, jag är inte objektiv när det gäller black metal...
men ge det en chans...
det kommer att förändra era liv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback