Dag ett

Jag har semester! Jag är ledig! Ja, egentligen inte officiellt semester förrän fredag eftermiddag men ändå. Skulle egentligen jobba på fredag, men tog komp istället. Och på så sätt blev två veckors semester tre. En hel vecka till godo. Så mycket tid det blev helt plötsligt! Att ha en veckas semester innan jag drar utanför rikets gränser. Bara slappa, ta vara på tiden och hinna ifatt mig själv. Sova. Andas. Läsa. Skriva. För att nästa vecka dra på en veckas fylleresa. Efter hemkomsten har jag en hel vecka semester som kommer att behövas. Jag kommer inte att vara arbetsför förrän tidigast till helgen efter. Återhämtning heter det visst *ler*.  Tre veckor istället för två. Sju dagar extra. Vad ska jag göra?

Dag ett av min semester och det känns konstigt. Av förståerliga skäl var jag inte direkt inställd på att min semester börjar idag. Det är en onsdag, termometern torde ligga runt 30-35 eller nåt och jag sitter här. Inomhus, online och funderar på vad man skulle kunna göra. Vädret är för fint för att sitta inomhus, men för varmt för både mig och lillkillen* att sitta utomhus. Jag vill ha åska, ett rejält åskoväder med tillhörande regn. Den lilla åskan som kom på besök i förrgår var inte mycket att hänga i granen direkt. Visst det small och mullrade under en timmes tid, men regnet uteblev. Det enda som kom var en störtskur på fem minuter som sen torkade upp lika fort som den kom. Det behövs en rejäl rotblöta om det ska bli nåt av det här. Jaja, i och med att vi närmar oss tropisk hetta så försvann också löftet av kommande hösten. Den som jag kunde ana förra veckan. Ja, jag tillhör dem där som har svårt med värmen ibland. Inget emot sommaren men det räcker om det ligger runt 20, inte som nu 30. 

Hmmm, semester var det ja. Vill inte städa/diska/tvätta idag, tar det imorgon istället. Vad ska jag hitta på att göra? Vad gör man när man är ledig? Minns inte när jag var det sist... Värmen underlättar inte tankeverksamheten direkt. Och duschen för en kvart sen känns bortkastat just nu.






* lillkillen= en liten hane på snart 16 veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback