ingen ro

Igår kom och gick i rasande fart, eller jag kanske ska skriva resande? Söndagen började med att jag satte mig under nålarna igen. En och en halv timmes smärta för att jag ska få min rygg klar någongång. Så nu börjar den se klar ut, iallafall delarna man kan se sticka fram under linnet. Sticka fram? jaja, ni som vet hur den ser ut kanske småler just nu. Ja, sticker fram *ler*. Under tiden kom ex blivande svägerskan och satt med lillkillen. Hmmm, undrar vad jag ska kalla henne istället? Sen blev det åka av, det blev att packa bilen, handla hundmat, lämna över en säck till systeryster innan det blev två timmars resa uppåt landet och ut på landet. Det blev tre timmars paus med mat, och välkommen tystnad. Lillkillen i extas för att få springa av sig. Sen bar det iväg igen, lämnade lillkillen för en veckas semester på landet för att jag, matte, ska kunna åka på en veckas festivalvecka.  Det blev en tur till Estocolmo också för att plocka upp en liten svart sak som ska få vara på en veckas semester hos en vän. Den samme som tar min hårboll för en vecka. Undrar om han kommer att ångra sig innan veckan är slut?

Idag var det segt att stiga upp, men jag vaknade med ett leende då ex blivande svägerskan väckte mig med kaffe på sängen. Ja, inte bokstavligt dårå, men hur trevligt som helst. Idag är det segheten seghet, kaffet funkar delvis och hunnit skratta en hel del redan. Men idag ska ärenden göras. Pengaärenden... aldrig trevligt men de kanske vill ha in hyran. Kan ju vara en bra idé så jag får bo kvar. Sen ska det växlas pengar. Papperslappar som ska ändra form och färg, så jag får det jag vill ha när jag ska handla vätska utanför rikets gränser. Nej, ska kanske ta den där berömda tummen ur röven så det kanske blir gjort nåt idag. Ska ju över till systeryster också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback