jag vill

Jag vill gå barfota på en ödslig och slingrig landsväg. Jag vill känna den hårt packade leran som sammet under mina fotsulor. Jag vill känna det höga gräset smeka mina bara vader. Jag vill gå barfota på en daggvåt gräsmatta. Jag vill möta soluppgången tillsammans med göken en tidig morgon. Jag vill se solen gå ner bakom träden i väst. Jag vill sitta på en solvarm altan tills de sista solstrålarna lämnat plats åt natten. Jag vill njuta av en solnedgång i en värld av tystnad. Jag vill lyssna till nattens ljud i en varm säng. Jag vill vakna en tidig morgon och känna att jag är utvilad. Jag vill gå ut till en liten sänka och dansa med älvorna tills solen går upp. Jag vill känna dimslöjorna smeka mina ben. Jag vill andas den klara morgonluften och känna att jag lever. Jag vill sitta och titta på sömniga sommarflugor surra innanför ett stängt fönster.
Jag vill sitta ute med papper och penna och lyssna till vindens viska i trädkronorna. Jag vill sitta och skriva under bar himmel och höra fåglarnas sång. Jag vill känna vinden ta tag i sidorna jag skrivit som om den ville tjuvläsa mina ord. Jag vill ligga på en äng och se hur gässen förflyttar sig söderut. Jag vill känna doften av nyslagen hö. Jag vill kunna springa ut och omfamna varm sommarregn. Jag vill gå ut mitt i natten och dansa naken under stjärnorna i månskenet.
Jag vill höra hur elden sprakar i en öppen spis. Jag vill känna doften av nyhuggen ved och kåda. Jag vill sitta en kväll i eldens sken och njuta av tystnaden. Jag vill möta hösten på dess hemmaplan. Jag vill se skiftningarna i naturen utanför mitt fönster. Jag vill leva en dag i taget. Jag vill känna vinden leka med mitt hår. Jag vill känna vinden ta tag i mig och bära mig till en varm famn. Jag vill ligga i en säng och lyssna till regnet som smattrar mot taket. Jag vill vill kunna ligga i en varm säng och lyssna till vinden utanför. Jag vill känna tyngden av en arm om mig när jag sover. Jag vill lyssna efter någon annans sovande andetag bredvid mig. Jag vill kunna sträcka ut min hand och känna en sovvarm kropp tätt intill mig. Jag vill se in i sömndrukna ögon och se kärleken i dem. Jag vill känna att jag drunknar i dem. Jag vill möta ett leende innan frukost. Jag vill få en kyss som är bara till för mig. Jag vill känna. Jag vill att drömmen blir sann.
Jag vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback