till en vän...

det räcker med att veta att du finns...
bara vetskapen gör att det värmer i hjärteroten...
vi kanske inte vet allt om varandra, men det vi vet räcker...
vardagliga detaljer kan man faktiskt leva utan...
jag behöver inte veta mer...
det du berättar räcker gott och väl...
att veta att du vill ha mig i ditt liv...
att du valt att låta mig vara en del av dig...
trots allt...
eller kanske just därför?

att du väljer att ha mig i ditt liv betyder mycket...
vet ju vad du gått igenom...
vad du har för livserfarenhet...
det händer att jag vill ringa dig när det händer nåt speciellt men låter bli...
vill inte tränga mig på...
du har ditt liv och jag har mitt...
men någonstans där mitt emellen världar finns vi...
som om vi har en egen dimension där vi möts...
du och jag...

ibland kommer på mig själv att tänka på dig...
kan sitta med telefonen i handen men slår aldrig numret...
skriver raderna jag aldrig skickar...
vissa saker kan ju vänta trots allt...
jag värdesätter det vi har...
värdesätter det som finns mellan oss...
värdesätter dig...
jag skulle inte kunna tänka mig mitt liv utan dig...

tack för att du finns...
saknar dig...

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback