dubbeltrea...

så är det bara att konstatera...
jag blir också äldre...
ännu ett år kan prickas av...
ett år med en massa konstiga händelser...
upplevelser...
och bra saker...
men även mindre sådana...

visst, saker och ting händer av en anledning...
sen kan man undra vad allt ska leda till..
vad jag vill är något helt annat vad som verkar vara planerat för mig...
kanske söker jag svaren på fel ställe?
oavsett om det är arbete eller annat...
oavsett vad jag gör och försöker göra så känns det som om man blir motarbetad hela tiden...
tack, men nej tack liksom...
give me a break...
som det senaste jobbsökandet resulterade i svaret att jag var väldigt intressant för tjänsten, MEN saknar tillräckligt med arbetslivserfarenhet...
jaha, och hur i helvete ska man få det när man inte kommer in någonstans?!?!?!?!?!?!?!?
vittujenvittu...
det känns som om jag är den enda som tror på mig själv..
menmen, det är väl det som räknas...
för vem annars än jag är mig närmast?
jaja, vi får se vart man hamnar till slut...
starta eget kanske?
tanken har slagit mig, det lovar jag...

ännu ett år kan karvas in i livets träd...
har jag lärt mig något?
har jag blivit klokare?
har jag kommit vidare?
har jag utvecklats som människa?
vet ej...
det får tiden utvisa...
just nu känns det som om man hamnat i en gråzon...
inga konturer...
inga färger...
horisontlös...
vakum...
hopplöst...
meningslöst...
livet går i stå...
saker och ting går på rutin...
vart är jag på väg?
känner mig vilsen...
tom...
fantasilös...
ointressant...
oönskad...
kan någon ge mig en karta?
eller facit som jag skulle kunna få kika i?
en liten förhands titt på vad som komma skall?
nähä, tänkte väl det....

livet går vidare...
från och med idag är jag dubbeltrea...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback