en vecka...

sen som jag skrev sist?
enligt förra inläggets kommentar så var det nog så men det känns längre...
och är det också egentligen...
eller känns det bara som det?
vd har man gjort sen sist?
det kan man undra...

* för det första så hade jag en trevlig tjejkväll ute med två väninnor...
firade S:t Patricks day på en av stans uteställen...
en av dem där det står english pub på utsidan...
så bara det är en avvikelse tror jag...
att det spelas irländsk musik på en engelsk pub på en irlands nationaldag...
men men...
vi hade en trevlig förfest och därefter en trevlig kväll på stan...
fick höra det mest patetiska raggningsförsöken jag hört på länge...
men även de lumpisgaste som en av tjejerna fick ta emot...
nåja, de fick ragga förgäves...
hehhe...
tog sista bussen hem till mannen...
lördagen blev inte alkoholfri heller...
det blev en helkväll med att sitta och umgås med en av våra vänner som behövde träffa människor just då...
han fyllde år under veckan också så...
men en del saker gör att man inte skall vara ensam ibland...
och detta var en av dem tillfällena för hans del...

* det andra att jag jobbade på som vanligt måndag till onsdag...
för att sen ta ut komp och ta en 24 timmars kryssning med silja...
Rockbåten var bokad sen länge och kompet beviljat ungefär lika länge den...
det började med att vi åkte till sthlm redan under dagen, satte oss på pizza hut och tog en buffé och varsin kanna öl innan vi lämnade stället...
personalen undrade hur mycket vi skulle dricka egentligen...
kanske inte så konstig fråga när det var fråga om en torsdag och lunchtid...
men de har nog inte haft så många hårdrockare på stället misstänker jag...
*harkel*
resan kom och vi drack ännu mer...
träffade folk och drack lite till innan vi kollade på banden och sket i resten...
jag tillhör dem där som har svårt för divalater och om man är mer än 45 minuter sen så går jag...
såååå bra är dem inte...
skulle bara varit kul att ha sett dem...
men skit samma...
jag saknar det inte, och jag kan alltid hoppas på att de fick höra kritik för sin försening...
en av reskamraterna gick innan de spelatklart så visst är det störande med diviga band...
fredagen innebar en lugnare tempo på alkoholintaget...
skulle ju jobba på lördagkvällen...
så var resan slut och en del minnen från den...
och hem och sova...

* jobbat hela helgen och haft en del strul...
inget som inte varit hanterbart, men ändock...
kunde varit trevligare...
och så en ny vecka...

* och idag är jag ledig...
skönt som fan...
och veckan som varit har känts lång...
men det kanske inte är så konstigt med tanke på allt som hänt...
vårdagjämning var för en vecka sen...
sommartid hann det också bli...
och en annan undrar hur i helvete hann tiden gå så fort...?
känns konstigt med sommartid när vi fortfarande har en meter snö ute...
men men, våren är på väg...
misströsta inte...
på vår balkong är det nästan tjugo grader varmt när det är sol...
och droppandet från taken skvallrar om vår...
och nu är det sånt där väder att man inte vet vad man ska ha på sig för kläder när man ska gå ut...
att det är varmt på dagarna betyder att det är kallt när man ska hem...
dööööh, logiskt eller hur?
men det gör det inte enklare att ta på sig kläder...
eller snarare rätt kläder...
jaja...

såååå, samanfattningen är klar...
händelserikt liv...
ingen rast ingen ro...
och just nu skiter jag i hur stavningen blivit i detta inlägg...
klaga om det är så...
just nu känner jag mig bara lat...
ska väl vara nogrannare nästa gång...


Kommentarer
Postat av: Molina

Så, du lever?! ;0) Tack för uppdateringen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback