fotfäste...

äntligen har jag funnit fotfäste igen...
balansen hittad igen...
kaoset har blivit till ordning...
känslorna under kontroll...
jag mår bra nu...

helgen gav mig perspektiv på tillvaron...
mitt liv...
min framtid...
och jag kan våga hoppas igen...
jag behövde nå absoluta botten innan jag kunde resa mig upp igen...

börja på ett tomt blad...
börja om från början...
skriva min historia...
själv, inte ensam...
det är en stor skillnad...

fem veckor av känslomässigt helvete kan ta slut...
det går över...
saker och ting sker av en anledning...
vad den anledningen är vet jag ej...
det får framtiden utvisa...
men hoppet har tänds inom mig igen...
att våga tro...
att våga känna tillit...
att våga känna igen...

och jag sover...
och drömmer...
ljusa drömmar...
drömmar...
mardrömmarna är över för tillfället...

tänk att en enda kväll kan utföra mirakel...
tänk att en enda kväll kan ge mig sinnesro...
ge mig livet tillbaka...
och fått nyfikenheten tillbaka...
livsglädjen...
hoppet...
tänk vad bara en enda kväll kan göra för skillnad...

visst, det kommer finnas dagar där jag ej känner så här...
men påminn mig då om hur jag mår just nu...
ikväll...
för jag har tagit tillbaka mitt liv...
av spillrorna från förr kommer jag bygga upp en bättre tillvaro...
där jag kommer att lita mer på magkänslan...
drömma mer...
våga mer...
älska mer...

ja, ni vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback