jag är glad...

känner nattens kyla mot min hud...
kalla gräset mot mina fötter...
mångudinnans kalla sken över mig...
omkring mig...
fyller mig med energi...
fullmånen tar makten över mig...
och jag dansar...
samtidigt som jag undrar hur det kommer sig att allt blev så här....
efter resan ner till det djupaste avgrunden och tillbaka...
ett tag trodde jag att det var en enkel biljett utan återvändo...
men just nu låter jag natten fylla mig...
omfamna mig...
älska mig...

jag är glad nu...
jag mår bra nu...
jag är glad att jag är glad...
jag är glad över att jag mår bra...
det bubblar av glädje inom mig...
en glädje jag inte känt på länge...
strålar...
lyser...
myser...
kan inte låta bli att skratta högt...
dansa...
omfamna hela världen...
småmyser...
ryser...
flinar...
skrattar...
lever...
andas...
känna kärlek...
och glädjen bubblar inom mig...

vill dela med mig av min glädje...
få andra att skratta...
vill att andra ska skratta som jag...
vill se dem le som jag ler...
äkta...
på riktigt...
från sitt djupaste inre...
ett sånt där leende som bara kan bäras fram av den som verkligen är glad...
jag skulle knästan våga säga; lycklig...

sträcker armarna mot månen och säger tack...
dansar i mångudinnans sken...
kan nästan ana hur mina ögon lyser ikapp med himlavalvens alla stjärnor...
som månens strålar på vatten...
med nattens barn skrattar jag genom mörkret...
med älvorna dansar jag långt in på natten...
jag vill omfamna världen...
jag hoppas...
jag älskar...
jag skrattar...

jag vill så mycket...
jag vill sudda bort allt det trista från folks ansikten...
släta ut bekymren från deras hud...
lyfta upp dem som ligger ner...
ge dem vingar...
jag vill att mina vänner mår bra...
att de ler...
att de en dag vet hur det är att le som jag gör just nu...
skratta...
känna hur ens inre jublar...
bubblar av energi...
och jag kan inte sluta le...

kom och dansa med mig i månens sken...
låt mångudinnan se oss le...
höra oss skratta...
låt oss buga mot moder jord och hoppas på en bättre morgon...
släpp loss...
ge efter...
kom och dansa med mig i månens sken...
ta av dig skorna och låt dina tår smekas av det kalla gräset...
kom och skratta med mig under dess kalla ansikte...
känns kärleken från moder jord...
låt den fylla dig...
känn den...
och släpp den fri...
le...
skratta...
omfamna nattens alla varelser...
drömmarna...
dig själv...
och du kommer att känna dig fri...
känna energin fylla dig...
berusa dig...
och du kan inte låta bli att le...
skratta...
leva...
andas...
älska livet...
dig själv...
bara du själv kan släppa den fri...

just nu är jag lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback