Byt jobb om...

*** ditt jobb tär på energi och livslust.
*** du hellre vill vara ledig och längtar till julhelgen, semester eller pension.
*** du är avundsjuk på andra som talar positivt om sitt jobb.
*** du tänker: Om jag kunde vrida tillbaka tiden skulle jag aldrig välja det här jobbet!
*** du sover illa, får huvudvärk eller magont av jobbet.
*** din lön är enda drivkraften och du skulle sluta direkt om du vann på tipset.

De sex varningssignalerna komer från arbetslivscoachen Nina Jansdotter.

Läs listan en gång till och tänk efter hur ditt arbete får dig att känna dig. Sex punkter och jag måste tyvärr erkänna att jag håller med var och ett av dem. Sen kan jag efter att ha skrivit ner dem här anse att den första punkten är det mest avgörande. Jobb som tär på ens energi och livslust är inte en bra arbetsplats.

Jag vet vad jag måste göra. Vet du???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback