medans andra

När andra sitter i väntans tider och är blivande föräldrar så väljer jag att utöka min familj med en liten fyrbent tjej till. En liten fröken på ett och ett halvt år kom in i mitt liv idag, fick veta vad hon kallades och vad hon egentligen heter. Så, för mig är det problemet löst i och med det. Nu slipper jag fundera på det iallafall. Jag har redan en liten diva här hemma. En diva som börjar bli gammal med sina sju och ett halvt år så vi får se vad hon säger om den nya familjemedlemen. Vi får se om nya fröken är lika förnäm av sig så namnet passar henne. Hon kallas tydligen för Sessan, vilket gör det väldigt enkelt för mig; i och med att jag har Divan (som heter nåt helt annat egentligen) så skulle det vara konstigt om den nya inte är en Prinsessa *skrattar*.

Först var det inte ens säkert att hon skulle komma hem till mig men det var tydligen meningen, eftersom det igår bestämdes att det blev så ändå. Så just nu går jag runt här hemma för att se hur de beter sig. Hur fröknarna sitter och stirrar på varandra och håller sig på betryggande avstånd just nu. Att lillkillen (som inte är så liten längre) tycker att hon är intressant kan man ju inte klandra honom för. Han är nu nio månader, och full respekt för katter. Han vet hur vassa klor kan vara *ler*. Vi får se hur natten kommer att bli. Om jag får sova nåt, eller om fröknarna kommer att väsnas hela natten... eller gräver ner stridyxan så jag får sova. Jag tror på det första jag. Kan ju inte sova som det är ändå. Fullmåne nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback