den sjuttonde juni

När fan blir gammal så blir han religiös. Den har ni hört förr hoppas jag? Men det är väl så det känns lite idag. Speciellt med tanke på gårdagens kväll. Jag slocknade som en stock redan innan halv tio på kvällen. När jag borde göra andra saker en lördagkväll kan man ju tycka. Jag är ju singel. Jag har inga barn. Jag borde vara ute och roa mig. Jag borde träffa folk. Jag borde så många olika saker... men nä, jag ligger hemma och kramar kudde klockan halv tio en lördagkväll i mitten av juni. Jag som annars brukar sitta upp hela nätterna. Men nu var det inte så... jobbar denna helg igen. Pass jag inte skulle ha haft. Pass jag aldrig annars har. Sist jag hade jobb dagtid var förra sommaren. Ensamarbete oavsett, men dagarna känns inte lika ensamma som dagarna. Människorna är ju vakna om dagarna. Inte så konstigt i och för sig, brukar ju vara så det är. Och på helgerna är dem ju hemma också. Och då det regnar och har regnat hela dagen så stannar de inne också. Så det är ju skillnaden mot natten. På natten sover dem... och det är så tyst. Konstigt det där att man aldrig är nöjd. Så det känns lite skumt att jobba tider som andra har för jämnan... skulle det vara likadant för dem som jobbar dagar att helt plötsligt jobba vakna nätter? Tror det...

 

Men det känns ändå fel. Som om det var allvarliga fel nånstans. Skulle ju vart kul att för en gångs skull kunna skriva att jag vart ute och träffat en massa folk. Att jag träffat alla dem där jag inte sett på ett tag... men nä. Jag ligger hemma och sover klockan halv tio en lördagkväll. Utan ens vara sjuk eller nåt. Inte bra utveckling det här. Även om jag frivilligt gick med på att ha en hund till låns denna helg så det där med utekväll var ju uteslutet i alla fall... men ändå. Att sova redan innan halv tio på en lördagkväll ingick inte i planen direkt. Jag kunde ju ha haft en ledig helg. Om allt hade vart som det ska, men i min värld, i min verklighet, är ingenting som det borde vara eller ska vara. Lediga helger blir inte av (den andra som jag blir inringd på) och vi får se hur det blir framöver. Har semester inbokat? vi får väl se om jag kommer att få ha min semester utan avbrott. Jag ser ju luckorna i tidsjournalen. Jag ser ju vilka dagar som saknar vikarier, även om mina pass är fyllda. Det betyder inte att jag kommer att kunna slappna av och njuta av semester. Drygt det där. Det enda jag vet är att första veckan kommer jag att kunna njuta av den oavsett? för då är jag onåbar. Jag kommer att vara okontaktbar och väldigt långt borta från rikets gränser. Men sen när jag är hemma igen är en annan sak. Så vi får se...

 

Vi får se om jag får något som kallas ett liv också snart. Innan det är för sent... men så har jag roat mig med att leta efter jobb. Hittade till och med ett i min gamla hemstad som lockar lite. Frågan är ju om jag skulle kunna tänka mig att flytta dit igen? Tål att tänkas på... har ju en vecka på mig att tänka på saken innan ansökan måste vara inne. Fanns ju fler jobb att söka, men det är som det är. Och ingenting om det där jag sökte förra veckan... sista ansökningsdagen var i måndags. Sen vet jag ju inte om det behövs mer än två tre dar för att kolla igenom ansökningar? Men så har det ju varit helg också. Vi får väl se hur det blir med det där. Nu ska jag väl jobba lite... hehe... Fika och äta varm nybakt kladdkaka med cocosflingor. Men erkänn att det låter gott? Låter jättejobbigt va? Ibland förvånar de en. Klientelen alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback