fjorton dagar

Just nu, ganska exakt på klockslaget, är det två veckor sen jag rökte min sista cigarett.
Fjorton dagar... det trodde jag faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig. En stor del av mitt liv som jag bara tog bort.
Det händer att jag  fortfarande vill ha en cigg. Tillfällen där jag tyckte det var trevligt att stanna upp och ta ett bloss eller två. Men jag låter bli... och tanken flaxar bara förbi.
Men det är ändå duktigt av mig... starkt också kanske... och jag vet att idag blir det ingen cigg.
Kan inte tänka mer än så. Men just nu så vet jag att just idag blir det ingen.
Skulle jag tänka att det är för resten av mitt liv så skulle jag misslyckas, det vet jag ju.
Skulle jag tänka att det är för alltid, så skulle jag ta och köpa en ask bara för att ta mig ett bloss eller två.
Så jag tänker inte så... jag tänker att idag gör jag inte det.
Och idag är det 14 dagar och jag klappar mig själv på axeln...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback