midsommardagens morgon

Jag borde ligga till sängs egentligen, men det kan vara nog så svårt att ta sig dit ibland som det är att bara ligga och stirra upp i taket. Idag är en sån dag. Idag är en av dem där dagarna där jag inte lämnade tankarna på vägen hem. Jag tog en promenad i regnet. Och de följde envist med mig hela vägen hem. Men det är bra tankar idag... bra tankar inatt.  En stund med mig själv... egna tankar och i egen takt. Jag har börjat göra det, gå till jobbet och så går jag hem också. Lång stund med bara mina tankar att lyssna till, jag har ju trots allt nästan en timmes gångavstånd till jobbet... Lång väg att gå och ha saker att se på och förundras över. Som nu på morgonen i regnet så var det väldigt tyst. Inte så många som var uppe nu... bussarna som åkte förbi var tomma. Knappt en bil ute och så plötsligt så hör man radion spela i ett öppet fönster och småsjungande. Trevligt sånt där. Små överraskningar i vardagen. Dagen efter idag för väldigt många annars. En av de få saker som jag kan tycka är skönt med att ha jobbat en natt som denna. Jag slipper sånt... skönt faktiskt.

Men jag längtar till nästa helg redan nu. Min lediga på en månad... inser ju nu hur det ser ut i verkligheten. Jag har jobbat fyra helger nu. Jag behöver vara ledig nästa helg. Ska nog maila det till chefen också, så hon inte ringer in mig igen. Det är ju det hon gör. Ringer in mig, hela tiden. Det kan vara nog så jobbigt att jobba varannan helg... men att göra det varje helg börjar bli lite för mycket. Skrev jag börjar bli? hmmm... det är jobbigt. Men jag fick väl en form av bekräftelse här i veckan från henne. Nåt jag väntat på det senaste året... En av dem där sakerna som gör att man orkar jobba med det man gör. Att få bekräftelse. Uppskattning. Uppmuntrande ord... Även om hon kanske säger det till andra. Även om hon nu gör det betyder inte så mycket egentligen när det är någonting som man vill höra. Att veta är inte samma sak som att känna det. Jag behöver få höra det. Jag tror de flesta vill höra det emellanåt. Att man gör ett bra jobb. Men i onsdags kom dem första och förmodligen sista. Jag är tydligen en ängel. Enligt henne iallafall, just då. Men jag vet inte om det är för lite för sent.

Jag ska väl försöka mig på det där med att sova... och veta att jag missar första sommarprataren idag. Skulle vara intressant att höra vad han har att säga egentligen... Ulf Lundell. Jag sover klockan ett och reprisen missar jag då jag kommer att vara ute på min promenad till jobbet då. Kanske kan någon lyssna på den och berätta för mig vad han har att säga. Eller den kanske går att lyssna på på nätet sådär i efterhand? Finns ju en massa program som man kan lyssna på ur deras arkiv har jag hört. Kan ju kolla upp det sen. Eller nån som kanske vet om det går att göra det? Skulle ju vara kul att veta för jag missar ju morgondagens också... Inte kul alls ju. Men men... som med resen av allt som händer runt en så missar man allt. Det där med att ha ett liv kanske? Skulle ju vara kul att kunna göra saker som man själv vill någongång istället för saker som man måste, eller borde. Men nä... sova tillhör väl till en av dem där sakerna som kan vara bra att göra om man ska orka jobba natten som kommer? "Måste" måste jag ju inte, men det kan ju vara bra att göra det. Vet ju hur trött jag blir om jag inte sover dem där timmarna jag behöver... och så det där med att ta det lugnt på "morgonen" innan man ska iväg och jobba.

Men nu blir det "god natt och sov gott".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback