sju dagar

Jag har varit rökfri nu i en vecka...
Beslutet och velandet fanns där länge... alltför länge, men saker och ting blir ju inte alltid som man tänkt sig...
MEN förra söndagen fick jag nog...
rökte min sista cigg vid halv tio på söndagmorgonen efter en vaken natt och sen dess inte ett bloss...
Jag är så stolt över mig själv! YEY!

Men det har inte vart enkelt.
Från att ha rökt nästan en ask om dagen till at sluta helt tvärt utan hjälpmedel är svårt.
Ingenting har ersatt mitt bolmande... och det är svårast efter maten...
eller när man är på jobbet...
eller när man behöver ett par minuter för att varva ner och lugna ner sig...
men det är bara att rida ut vågen...
den går över...
och snart kommer det en dag där jag inte kommer ens att tänka på cigaretter.
Men inte idag... inte nu...
Men jag står emot suget...
vet ju att det är bara en tidsfråga innan jag har en hel dag utan att tänka på det där...

En vecka och inne på min åttonde dag...
första veckan som sägs vara jobbigast...
menmen...
än är jag inte på det torra... *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback