soffdrömmar

Jag går runt och drömmer om en ny soffa. Jag har visserligen en sådan men den lever på sista sucket skulle jag tro. Den var ju inte direkt ny när jag köpte den begagnad. Som om begagnat skulle vara nytt? Hehe... bara det kanske avslöjar att den lever på hoppet typ. Det enda jag gör nu är att jag bara väntar på att den ska ge upp helt. Den har liksom gjort sitt skulle jag tro. Än så länge håller den ju... men jag drömmer om en ny. Jag vet exakt hur den ser ut. Jag vet exakt hur den är att sitta och ligga i. Fann mig själv i en sådan soffa för en månad sen så jag vet. Praktisk med tvättbar tyg. Jepp, ni gissade rätt IKEA soffa, men oj vad skön. En sån där som funkar för mina behov. Men så har vi ju det där med pengar. Den kostar ju. Kanske inte sådär jätte mycket egentligen. Halv månadslön ungefär. Eller ja, beror på vems lön man pratar om. Just nu kunde den lika gärna ha legat på miljonklassen för har jag inte dem pengarna. Så enkelt är det. Därför drömmer jag vidare och suktar efter den via hemsidan. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback