löningsfredag

Det är ju liksom inte vanlig fredag idag, utan lööööningsfredag. Dagen började med att innan jag klev av mitt pass att jag ringde till lönekontoret och undrade över en sak. En STOR sak. Det var ett stort fel i min lönespec igår nämligen. Det fattades timmar som jag jobbat. Hela 89 stycken. Hon är ändå bra, hon vi har på lön, för hon skule fixa det där så jag får det så snart som möjligt. Nu är det ju inte så att jag är på svältgränsen nu, även om de varit noga med att dra av det där jag var sjuk, men ändå. Jag jobbar inte gratis! Problemet låg i att de haft systemfel, och den det där att jag gick på timme ett par veckor innan jag gick över till fast vikariat. Men det är på väg. Bra att veta liksom.

Samtalet jag skrev om i tisdags (som var jobbrelaterat) var om ett byte av pass. Och jag som är så snäll ställde upp, så hon får gå på sin Sound of music ikväll. Så istället för en ledig fredag så blir det att ta sig till jobbet om ett par timmar igen. Men det blir bra ändå när jag blir "ledig" en annan kväll/natt. Hoppas bara att den här natten är lika lugn som de andra vart den här veckan.

Det är nog bra att jag varken är ledig idag eller imorgon för det klia i min shoppingtarm. Jeans finns högst upp på listan av saker som jag måste inhandla. Men nu känns det  som det är dags för en rejäl shoppingtur. Insåg här inatt att det var väl ett par år sen som jag verkligen shoppade nytt i klädväg. Ja, nu är det ju inte sådär att jag inte köpt kläder på två år, utan snarare just det där med nöjesshoppandet jag menar. Att ha köpt kläder man egentligen inte behöver. För så som det har sett ut så har jag sett det där med klädinköp som nödvändigt ont liksom. När byxorna går sönder köper man nytt. När tröjan tappat formen och färgen så köper man nytt. Inget onödigt shoppande här inte. Väl valda plagg inget annat. (Förutom det där som inhandlats på festivaler. Saker som inte finns i Sverige.) Men den här våren blir det ändring på det där. Nu ska det shoppas. Bara jag nu får med mig sällskap ner på stan så blir det säkert bra. För det finns butiker i den här stan som jag inte ens vart inne i än. Jag tillhör tyvärr dem där som finner springandet i klädaffärer trist. Oj, får man säga så som tjej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback