lördag

Nej men se, jag har koll på dagarna! Natten var bara sådär stökigt det bara kan bli utan att det blev avhysningar. Såna nätter är inte roliga. Men jag är född med en massa TÅLAMOD. Även om det var en väldigt klen tröst inatt kan jag ju säga. För den började tryta och det blev inte bättre på morgonkvisten. Trötthet gör så med mig har jag märkt.

Den där tröttheten var som bortblåst sen när jag kom hem strax efter nio, vilket jag skyller på solen och värmen, sådet blev att äta frukost innan det blev dags att krama kudde. Väckarklocka satt så jag inte skulle sova bort hela dagen och kvällen, men jag har märkt att det där med snoozeknapp är väldigt farligt ibland. Sen underlättar det ju inte att jag stänger av den till slut. Fyra timmar senare vaknar jag väl till så pass mycket att jag fattar att det är bara att masa sig upp. Trött som en gnu är jag så det var ju inte på tal om att gå upp och se glad ut. Skitsamma liksom. Ingen som ser mig i allafall.

Jag som hade tänkt göra en massa idag... suck. En del saker kan man ju inte göra mitt på nätterna heller. Eller jo, man kan men det finns risk för att det skulle dyka upp män med vita rockar som vill ge mig en krama mig själv tröja. För det som var tänkt att göras idag, och som jag faktiskt sett fram emot, var att ta en storstädning. En sån där det ingår fönsterputsning. Det är liksom den delen som jag tror skulle frambringa dem där männen med vita rockar. Det tillhör ju inte direkt till normaliteter att putsa fönster mitt i natten när folk är på väg till eller hem från krogen. Så det blir att skjuta upp det där till imorgon eller nåt.

Lördag idag. Det har säkert vart en helt underbar dag utanför fönstret. Jag sitter nyvaken och saknar min pojke. Så det får bli en massa kaffe till att börja med och sen kan man ju kolla vad som sänds i dumburken ikväll och inatt. Säkert nå värdelöst skit och program man inte vill se. Det brukar vara så. Nä, känner mig lite off idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback