måndag

Tiden har en tendens att rinna iväg när man har sällskap. Vette fan vart helgen tog vägen igen, men borta är den likt förbannat och pojken sitter i sin bil på väg hem i detta nu. Ibland önskar jag att dygnet hade fler timmar och helgerna skulle på så sätt bli längre, men det är bara önsketänkande. För visst finns det dagar som jag önskar att dygnet var avsevärt mycket kortare och tiden bara rann iväg.

Under helgen har vi varit nere på stan och införskaffat skivor. För hans del var det inget nytt sådär, utan det är en av hans små hobbys, medan jag unnade mig hela två stycken. Den ena var ett måste och den andre var en sån där kul att ha sak. Ibland kan man roas av små saker här i livet. I söndags tog vi en tur till Plantagen för att inhandla en massa jord till mig. Ett inköp som jag dragit ut på i några år. Fel av mig, det vet jag ju, men jag kan ju hoppas på att jag kan rädda några av dem halvdöda växter jag har stående i mina fönster. Fyra nya följde med mig hem också. Ersätta dem där jag vet jag måste kasta. Men jag ser fram emot den terapeutiska effekt som omplantering av blommor faktiskt är. Pojken tyckte mest att det var pensionärsvarning på att gå runt i växtaffär en söndageftermiddag. Kanske det är, men lite mysigt också.

Måndag idag. Det är i slutet av april (ja, nästan i allafall) och vädret är sådär vårigt som det bara kan bli. Egentligen borde man passa på och gå ut och njuta av det fina vädret, men jag vet med mig att det blir att sitta inne och på sin höjd öppna balkongdörren för att vädra lite eller vad det heter. Är väldigt dålig på att ta mig någonstans sådär. Men det handlar väl om bekvämlighet än något annat skulle jag tro. Sen har vi ju det där att jag faktiskt inte har nån lust att dra på mig en förkylning eller liknande efter lunginflammationen jag hade nyss. För solen kan ju få en att tro att det är varmt ute, och det är det ju inte riktigt än egentligen. Men den kommer den också snart nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback