torsdag

Nämen ser man på, jag har koll på dagarna. Visserligen ska jag kanske också säga; än så länge. Hmmm, natten var som den var... ovanligt lugnt på jobbet, men som det heter så fint inom yrket jag jobbar inom; lugnet före stormen. Det slår aldrig fel. Vi får se hur stormen ser ut och när den kommer. För just nu är det inte ens en liten vindil som drar igenom lokalerna.  Menmen, jag får väl måla ett kors i taket misstänker jag. Eller är det bara jag som målar fan på väggen igen? För det är ju inte ens säkert att stormen kommer... Eh, vem fan försöker jag lura egentligen? Den kommer lika säkert som amen i kyrkan. Det vet man ju. Jag hoppas på att jag inte jobbar när den kommer, för det är inte roligt när orkanen och flera små tornados drar igenom lokalerna.

Torsdag idag och det har säkert vart en sån där helt underbar dag utanför fönstret också. Jag har sovit bort dagen igen, men dagar som denna så är det tillåtet. Annars orkar man ju inte med jobba. Snart dags för ett nytt pass. Fortfarande ingen större lust. Men inte lika motigt som igår i allafall som det känns nu. Men jag kanske ändrar mig innan kvällen är slut. Märks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback