kvavt

Vardagens fula tryne har verkligen visat sig på sin värsta sida de senaste dagarna. Oavsett hur jag vänder och vrider på det så ser jag ingenting positivt med den. Den försöker inte ens vara rolig, och skulle den ens försöka så skrattar jag inte.

Helgen gick ju i jobbets tecken. Dygnspass som tog slut till slut. Tanken var ju att stanna kvar på den sidan av stan och sitta hos Rockern en stund. Blev ej så. Tröttmössor båda två. Åkte hem och åt innan jag kramade kudden en sväng. Insåg också att det är dags att vända på dygnet igen. Det där som jag annars är så bra på, men som blir helt konstig när jag är med Pojken. Man kan väl se det som att jag får en normal dygnsrytm när jag är där eller han här. Problemet är ju att jag jobbar inte normala tider. Jaja, hinner väl med det också tills på onsdag kanske? Satt ju uppe till sex i morse utan att ställa klockan på väckning. Vaknade strax efter tolv. Utvilad tydligen också. Här skulle det ju vändas på dygnet, men tydligen hade jag fel. Drygt. Hoppas bara att det inte blir så de närmsta dygnen, för det kan ju bli lite jobbigt att försöka sig på att jobba då.

Nåja. Blev att jag och Rockern pratade bort en timme på telefon istället. Hon satt och tittade på blixtrarna och jag lyssnade till mullret. Men den kom ju inte på riktigt den här gången heller. Det skulle verkligen behövas en urladdning för att det äckligt kvava kvalmiga luften blev sådär svalt som man vill ha det. Jag verkar inte få som jag vill oavsett vad det är tydligen. Men jag tröstar mig med att det kommer det också. Snart. Hösten är ju på väg. La märke till det igår, fick det bekräftat idag; Svalorna har gett sig av mot varmare breddgrader. Det blir väldigt tyst utanför fönstret utan deras drillande.
Näää, man kanske skulle vara lite produktiv också. Inte bara sitta här och fundera. Har ju en del att fixa med här hemma. Har ju inte direkt vart hemmahemma på ett tag, typ på trefyra veckor. Blir en del att göra då. Ska inviga nya snabeldraken idag är det tänkt. Helst ska jag väl hinna ta en vända innan Mamman kommer med sin lilla på ett år. Hon har börjat krypa så det är väl bra om det är någorlunda dammfritt.

Men först mera kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback