meh?

Vad tiden går fort. Mitt i veckan helt plötsligt. Jag som fortfarande tycker att jag just klev av mitt pass i måndags morse. Hur gör tiden såhär? Bara svischar förbi sådär utan att man lägger märke till det. Hmmm... jag har visserligen varit väldigt trött och inte gjort alltfför många knop här hemma. Har liksom suttit och myst i soffan med Pojken som kom och väckte mig i måndags. Han har sin sista semestervecka nu så det passar ju väldigt bra att jag också är "ledig" då. Sen blir det ju andra rutiner igen.

Snart har augusti regnat bort och vi kommer att gå in i september. Funderar både på det ena och det andra. Mest det andra men kommer inte fram till nåt vettigt. Mest bara att jag borde göra en massa saker. Att jag borde ta itu med en del saker så det händer nåt snart. Men energin är som bortblåst Ingen motivation heller. Och all min kreativitet sitter på en annan planet. Sen har vi ju det där med måste. Den är inte särskilt rolig att ha hängandes över axeln. Jag hatar måsten. Jag hatar dem verkligen. Jag vet ju att det är bara en fråga om inställning, men än så länge är det ett måste och då vill jag verkligen inte göra det. All energi går ut på att bekämpa det istället för att försöka ändra inställning. Göra det till nåt som jag vill. Men men. Det är som det är. Bara drygt just nu.

Onsdag idag. Vänt på dygnet igen. Det går snabbt som sagt när jag är med Pojken. Jag klagar inte alls, även om han ligger och sover just nu. Han ska väl upp han med snart, vi ska göra stan idag. Får se hur det slutar. En och en annan skiva lär han väl få med sig hem skulle jag tro. Och jag? Vette fan. Ska väl spana in vad hösten har att erbjuda i modeväg.

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback