onsdagmorgon snart

Natten har varit lång. Mest väntan på att tiden ska gå så jag kan krypa ner i sängen. Det är det som är drygast med att vända på dygnet såhär. Att vänta ut tiden. Nog för att jag har haft TV:n som sällskap inatt igen, men det är ju kilsom inte samma sak. Enda skillnaden mellan att vara hemma och jobba är att det springer folk i korridoren istället. Och det där med att hemma läser jag inte. Orsak? Vet ej. Gör det liksom inte. Sitter mest och glor. Väntar på bättre tider kanske? Vet ej. Drömmer om annat. Önskar mig annat. Men det verkar inte hända.

Blev väckt av Mamman idag. Pratade lite om att hon skulle komma förbi och så vidare. Blev som sist. Inge besök idag heller. Blev ju inte direkt jätteförvånad, men ändå. Pratade en stund på telefon på kvällen istället. Hon har börjat plugga nu så hon har en massa frågor och vill bolla saker med en. Jag kan förstå det... även om jag inte direkt läste hennes ämne. Lite kan jag ju, mest av eget intresse så det där med att prata med mig om vissa saker kommer ju att ta slut snart det med. Tiden får utvisa det hela.

Pratade med X:et också lite sådär. Om en av drömmarna som jag skrev om tidigare. Och han berättade om saker som händer i hans liv numera. Det var ett tag sen som vi pratades vid eller sågs. En del av er som läser om mitt liv här undrar säkert varför jag faktiskt gör det. Saken är väldigt enkel oavsett vad som hänt så är det ändå han som känner mig bäst till en del. Saker som bara han och jag hade och som jag aldrig kommer att få med nån annan. Tiden som vi var tillsammans gör det och det där om hur det var då. Idag är jag en annan människa än då. Han med. Men när det gäller vissa saker så är det bara han som vet om. Historien kan vi inte göra nåt åt. Det behöver ju inte påverka våra liv idag. Jag är lycklig med min Pojke och han lever med sin lilla familj. Svårare än så behöver det faktiskt inte vara. Livet går faktiskt vidare.

Snart morgon igen. Funderar en massa igen. Pratade med Pojken en stund också i vanlig ordning efter att han kom hem från jobbet. Pratade om en massa saker. Berättade om dagen och samtalen. Har liksom inget att dölja för han. Så blev det lite prat om helgen också. Korthelg väntar då han jobbar kväll denna vecka. Vi får se hur det blir. Jag vill ju, men förstår han också om han ska komma hit och åka snart igen. En del fattar vad jag menar med det där, alla gör det kanske inte. Spelar ingen roll. Huvudsaken att jag fattar. Det är inte frågan om vilja utan nåt annat.

Nä, dags att hoppa i säng. Ska bli skönt som fan. Natten är slut nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback