huvudvärk

Åhh, så drygt det är att gå och vakna av att man har huvudvärk. Jag hade ju det när jag gick och la mig i morse. Det är ju inte direkt så att det är åska i luften, för jag vet ju skillnaden mellan huvudvärk och åskhuvudvärk. Sen vet jag att det inte är kaffehuvudvärk heller, vet ju hur den är också. Jag hade ju fattat om huvudvärken kommit av att jag hade sovit för länge, men det har jag ju inte heller, eftersom jag hade den redan innan jag la mig. Suck.

Nog om huvudvärken. Hur intressant är det på en skala liksom? Noll, skulle jag tro. Börjar känna mig gammal helt plötsligt. Som om jag skulle bara sitta och skriva om krämpor och diverse andra mindre trevliga saker. Snart börjar jag väl skriva ner om konsistensen och färgnyanser på hostslemmet eller annat mindre trevligt. Nåå, sånt ska väl inte dyka upp.. än... på ett tag. Finns ju trevligare saker att skriva om.

Hmmm, nyvaken och småirriterad idag märker jag. Jag skyller på huvudvärken, för vad skulle det annars vara? Men det är liksom aldrig kul att vakna av att man är småirriterad. Hela dan blir ju bara jobbig. Har inte lust med någonting över huvudtaget. Allt bara sjönk liksom. Bryr mig liksom inte alls idag. Sak samma liksom. Igår var väl lite så också emellanåt. Fick ju visserligen saker gjorda, typ dammsugning och bytte mattor, men annars gick jag inte många knop här hemma. Lufsade runt some en annan slemhög som hasade sig mellan rummen på nåt sätt. Sen blev det ju så att Mamman uteblev. Inget nytt under solen heller egentligen. Inte första gången och lär ju inte vara den sista heller misstänker jag. (Läser du detta så fattar du vad jag menar eller hur???). Nåja... fick ju städat i allafall. Alltid nåt.

Idag blir det mest att hasa sig runt över trösklarna mellan rummen. Projekt vända på dygnet är inne på sin andra dag, går ju inte sååå bra kan jag ju meddela. Lägger mig vid sex och så uppe sex sju timmar senare. Kanske räcker sömnen egentligen. Men jag känner mig mest trött just nu. Trött med huvudvärk. Ingen bra kombination. Nog därför som jag känner mig mest irriterad över saker. Småsaker mest. Saker som bara ligger och vill att jag ska ta tag i det. Men idag har jag bara ingen lust. Ingen lust alls. Och hade det inte vart för huvudvärken så skulle jag nog lägga mig under täcket och krama kudde igen.

Eftermiddag. Min morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback