sovfredag

Jahaja. Fredagnatten ha precis börjat och jag avslutade precis det sista av min frukostkaffe. Nu låter det inte så allvarligt som är, enligt mig då. Var ju uppe till strax efter ett innan jag kröp ner mellan lakanen och kramade kudde. Hade ärende till banken innan det var dags att vända världen ryggen för en stund. Råkade visst somna ordentligt och vaknade till liv vid åttasnåret. Pojken ringde och väckte mig efter att ha kommit hem från jobbet och ville höra min vackra stämma innan han skulle iväg till gemensamma bekanta. Nu tvivlar jag ju att min röst är sådär ljuvlig när jag kraxar god morgon klockan åtta på kvällen, men det är min verklighet. Vår verklighet. Han menade på att om han vart på plats så skulle han djävlats lite med mig (vilket jag inte tvivlar ett ögonblick på). Det blir en ledig helg i stan utan Pojken.

Gårdagen var en av dem där dagarna där jag inte visste om jag egentligen hade nå lust med alls. Till en del ja, men annars så nej. Det är som det är. Pratade bort en halvtimme eller nåt med Rockern på väg till jobbet och bestämde oss för att ses under helgen. Göra sådär som vi brukade göra förr. Först ska det handlas en massa gotta inklusive mat och sen får det bli som det blir. Skillnaden blir ju visserligen att det blir minus en hund men Besten får symboliseras av hennes familjemedlem istället. Kanske inte riktigt samma sak kanske, men ändå. Ska bli hur kul som helst. Det var ett tag sen vi gjorde så.

Fredagnatten har knappt börjat som sagt men jag är trött som en gnu (är dem så trötta av sig egentligen?). Vaknade väl aldrig till liv skulle jag tro. Ligger väl på minus när det gäller sömnkontot igen. Blir väl inte så sent inatt misstänker jag. Kan ju inte sova bort morgondagen heller. Sen är det ju höstmarknad också tydligen. Kanske hinner dit i år? Har liksom inte vart på den (eller vårmarknaden) de senaste tre fyra åren. Jobbet har liksom alltid kommit emellan. Tvivlar visserligen på att det kommit nåt nytt under den tiden, men det känns som om jag missat en tradition bara. Kanske släpar jag mig dit under söndagen. Man vet ju aldrig vad man hittar på.

*gäsp*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback