tacos

Det blev en riktigt trevlig kväll igår faktiskt. Hann ju med det där som var inplanerat, trots att jag vaknade sådär sent igår. Det där med väckaklockor verkar inte vara min grej ibland. Vaknade till liv runt tre igår eftermiddag. Ringde upp Rockern och hon nyss uppstigen hon med så det var ju ingen fara på taket så, men i allafall. Jag hade ställt väckarklockan, då ska jag väl höra den åtmistone tycker man ju. Nåja, kom till hennes sida av stan vid sextiden och hon mötte upp mig för att vi skulle inhandla en massa gotta.

Det blev vegetariska tacos med alla tillbehören och en massa annat gotta som inte ens blev öppnat eller uppätet. Det lämnade jag kvar hemma hos henne när jag åkte, men jag tvivlar på att hon klagar alltför högljutt över det. Man glömmer ju liksom bort hur mätt man faktiskt blir på tacosar med tillbehör. Det blev ju en massa prat och kaffe innan maten också och så blev det ju att vi såg på film också även om det mesta av den pratades bort. Hann ju med en hel del även om det inte var ens allt det där som skulle behöva yttras. Tiden rinner ju liksom iväg och sså helt plötsligt är det dags att ta sig hem. Får ses oftare helt enkelt. Blir ju så konstigt annars.

Så blev djuren jätteglada över att se mig igen. Hennes lilla stjärna (som för övrigt inte är så liten längre) är ju den som är mest på. Hundar brukar vara det. Hon dansade och gjorde en massa läten för mig under nästan hela kvällen. Nog för att det är trevligt att se henne också, men det där med att bli slickad över hela kroppen med hennes tremeters tunga har aldrig varit min grej. Hon tycker säkert att jag är jättetråkig som tycker så, men det får hon faktiskt acceptera. Blev ju lite gos i soffan i allafall. Lilltjejen var glad över att jag kom på besök i allafall. Pratade en del, även om det var lite försiktigt med det eftersom hon skulle ju ha koll på den nya familjemedlemen också. Den nya var lite anonym i början och var sen mest som om jag alltis brukar vara och hälsa på. Inget märkligt alls med en ny människa sådär. Och vilka tassar sen. Hehe. Den som har varit mest försiktig med känsloyttringar är ju Tjockman. Men tydligen hade väl han saknat mig också eftersom mina skor fick sig en mysomgång innan han sökte upp mig. Han är ju lite fin av sig, men hur go som helst.

Det är liskom kvällar som igår som jag faktiskt saknar mina djur sådär jättemycket. Det närmar sig ju ett och ett halvt år som jag är utan det ena och det andra. Kvällar som den igår får mig att fundera över att ha katt igen. Nog har jag funderat på det hur många gånger som helst, men så kommer det där längtan som ett brev på posten liksom. Att sakna närheten av djur. Myset man faktiskt har tillsammans med dem. Men jag evt ju också att om det är meningen att jag ska ha djur igen så kommer dem till mig. Ganska enkelt faktiskt. Så vi får se vad framtiden har att utvisa.

Nästa gång som jag åker över på besök så får jag ta med mig Pojken. Hon är ju lite nyfiken på hur han är. Inte så konstigt kanske, så som han ställt till det i min vardag. Hjärna också visserligen. Så jag får väl styra upp det där när han väl är nere igen. Nu blev det ju inte så i helgen. Blir säkert bra det där.

Tack för en trevlig kväll i allafall. Måste göra om det. snart igen. Eller i allafall inte låta det gå så långt mellan mötena.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tjockbullestjärnan älskar sin Brormor/Tant trots att hon är lite strängare än hennes andra Tanter!

Och ja! Måste göra det där oftare! Tack själv, det var supermys. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback