tisdagmorgon

Vändandet på dygn är på gång igen. Har sällskap av spökerier på TV under vardags nätterna. Tänker på en massa saker och kommer liksom ingen vart i dem heller. Eller joo, jag gör ju det. Det är det som är problemet.

Pojken åkte hem i söndags och jag saknar han redan. Det brukar vara så. Han var nere hela förra veckan och som jag skrev senast så tog vi vara på tiden och bara var under hans sista semestervecka. Blev en hel del diskussioner, sånadär jobbiga saker som kommer upp i ett förhållande emellanåt. Men det var bra att vi, eller jag, pratade om saker och det där med att han faktiskt vill veta och förstå. Sen ger han sig inte heller! Bra som fan! Jag kan inte "gömma" mig bakom "ingenting" när han är i närheten. För oftast är det ju en massa som finns under det där med "ingenting". Sen att jag inte låter rädslan styra. Mycket info helt plötsligt... hmmm... byter ämne.

Drömmer skumt som fan, så om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var fullmåne. Men det är det ju inte. I några nättern nu har jag en massa konstiga meddelanden i mina drömmar. För det är ju det dom är, eller hur?
Tre av dem senaste är följande:
* Som att jag fått besked om dödsfall som kommer inom ett år. Drömmer ju sanndrömmar emellanåt så det där skulle inte alls förvåna mig om det blir så. För de har en tendens att slå in inom ett år efter att jag drömt det. Den som lever får se helt enkelt. Facit kommer jag att ha senast om ett år.
* Den andre handlade om att jag levde med vampyrer och hade en granne som hade tre gargoyles. Den kan tydas hur som helst, speciellt med allt det andra omkring. Jättenormalt eller hur?
* Gårdagens var om jobbet. Om otrevliga saker som kan hända på jobbet. Behöver inte direkt ens försöka analysera det där. Vet bara att det inte är bra att drömma om skitsaker på jobbet när man är ledig. Ska fan fråga chefen om jag kan få övertidstimmar när det händer? Vet ju att det aldrig skulle gå, men i allafall. Drygt som fan är det. Inte direkt första gången. Lär ju inte bli den sista heller.

Nä, ska nog krypa ner i sängen och krama kudde nu. Kolla klart på spökerier. Sen får vi se om jag kanske får en drömlös dag... natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback