ynklig åska igår

Shoppandet tog inte slut där igår märkte vi ganska snart. Jag gav upp till slut och gav efter för önskan om en fläkt. Det blev att hoppa in i bilen igen och brumma iväg. Först var in i in till Biltema, där jag trodde det skulle finnas. Men nä... helt slut. Konstigt? Inte alls. Men jag kom ut med en påslös dammsugare istället. Hmmm, nog för att det finns en fläkt i den men inte en sån jag var ute efter. Jag behövde en ny dammsugare helt enkelt. Och med denna så slipper jag påsproblemet. Blir finfint det här.

Fläktjakten fortsatte så det blev att kliva in på Bauhaus. Större butik, större lager. Nån fläkt borde de väl ha. Och visst hade de det det. Och inte vilken som helst heller. Istället för att snåla på inköpet på en sådan ful sak jag kommer att störa mig på så blev det en lite dyrare som jag kan leva med. Det blev en golvfläkt. Ser ut som en industrifläkt och hur bra som helst. Jag erkänner det villigt. En välbehövlig inslag i inredningen såhär mitt i sommarhettan. Rekomenderar den till var och varannan. Istället för en vit ful sak som inte gör som den ska.

På vägen hem igen så såg vi blixtar bryta genom himlen men effekten uteblev helt. Det blev att vänta på att åskan skulle komma när vi satt hemma men den kom aldrig. Hörde den mullra lte på avstånd. Sådär; passa er, liksom. Hade verkligen behövt en riktig urladdning igår för att få bort värsta hettan. Men det kommer väl det också.

Just nu kan jag inte klaga på värmen inne heller. Jag har en jäkla bra fläkt helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback