årets sista dag

Och därmed också årets sista inlägg. 
(Även om jag säkert kommer att ha en och en annan åsikt under kvällen så kommer det inte att finnas nån tid att logga in här.)

Lite vemodigt är det att säga adjö till året som har gått så fort. För oavsett hur jag ser på det hela så var det ju trots allt bra. Beror på vilken vinkel man ser på det. Beroende på vilket ben jag står på. Synd bara att mina två liv inte är samspelta. Kan det inte bli så att jag faktiskt kan ha både och? Verkar ju inte bättre.

Nya året står inför dörren och nedräkningen har börjat. Nu är det inte så många timmar kvar nämligen.

Ett helt nytt fräscht år väntar. Tomma dagbokssidor ser upp på mig och väntar på att bli fulla av berättelser om ett liv. Sidor som väntar på att bli fulla av bläck och minnen som ska bevaras för eftervärlden. Ibland önskar jag att jag hade facit i hand för att se vad som väntar så jag kan vara beredd på alla vändningar som komma skall. Med facit skulle jag ju kunna vända det tråkiga sakerna till nåt bra. Men samtidigt så vet jag ju att saker och ting är ju menade att hända. Oavsett om det är bra eller dåligt. Det är ju ändå upplevelser som formar oss till vad vi är och kommer att bli. Och kan bli om vi tar vara på alla möjligheter som kommer i vår väg.

Det finns några saker som jag ser fram emot med nästa år. Konserter som är inbokade. Studierna som väntar under våren. Flytt som kommer att komma, även om jag i dagsläget inte vet när det blir.

Men året kommer att börja trist, och det kommer jag ju inte undan med oavsett hur jag vänder och vrider på det. Frågan är ju bara hur det blir med allt runtomkring. Blir ju utan badrum som sagt. Kommer säkert nåt bra ur det där med. Beror ju på inställning.

Adjö 2008.
Imorgon är det 2009.
Gott Nytt År.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback