årsummeringar

Alla dessa årsummeringar. Det är listor hit och dit. Om det ena och det andra. Det värsta och det bästa. Favoriter och fan och hans mormor. Listor i all oändlighet. Kan ju inte ens köpa dagstidning utan att det är summeringar högt och lågt beroende på vem som skriver dagens krönika eller vad nu kan vara.

Sååå trött på alla årets listor. Skona mig från dem. Vem bryr sig om vad som var/är årets bästa/sämsta/roligaste/finaste eller vad man nu vill kalla listan för. Det handlar ändå mer om personens egna åsikt och smak. Och så det där med ack så populära politisk korrekthet. Jag tycker synd om alla dem där som inte har en egen åsikt som följer dem där listorna slaviskt. Dem där som ser personen i fråga (vem det nu är är) som guide i personlig smak.

Det betyder bara att jag inte kommer att köpa tidningen på ett par veckor. Samtidigt som det betyder att jag ska skippa morgonprogram med nyheter också. För att inte tala om för alla dessa galor för bästa vad-det-nu-heter på TV. Snart återgår väl livet till det normala hoppas jag.

Det räcker väl att man gör sin egen privata summering av året som jag skonar alla andra från. Året kom och gick. Dagarna innehöll en massa saker som ni ändå redan vet om. Ja, ni som läser bloggen vill säga. Vill ni summera mitt år så varsågod. Jag ska inte göra det åt er. Och den enda summering som jag kommer att göra är den på papper som kommer att sparas för eftervärlden i en låst kista. Som sen kommer att slängas ändå till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback