attjo!!!

Nu kan jag notera att jag nu sitter och snörvlar också. Sådär niagarafallsvarning ur snoken helt enkelt. Pappershögarna här hemma växer som jag i nuläget knappt orkar bry mig särskilt mycket om. Sprider baciller omkring mig redan som det är, så en hög till eller två kvittar ju lika tycker man ju, Hinner med det där senare också. Nackdelen är ju att oavsett hur mjukt och lent papper man nu än snyter sig i så blir man skinnflådd likaväl. Så jag ser ut som Rudolf just nu, men hey... passar ju bra såhär i juletider så jag ska väl inte klaga. Det är ju bra att jag nu ser ut som ett fyllo som röker på också. Nä, här skulle inte några skönhetstävlingar vinnas.

Ringde till jobbet i ottan och meddelade att jag ligger hemma med feber och är sjuk. Hon som hade vaken natt tyckte att jag skulle stanna hemma. Nähä... menar du det? Men samtidigt så vet jag ju med mig att hade det bara vart lite hosta och halvkrasslighet så hade jag befunnit mig på jobbet på avsatt tid. Så ni kan ju ge mig en klapp på axeln och säga att jag är duktig flicka som lyssnar på kroppen och stannar lydigt i sängen/soffan under dagar som denna.

Var till affären en snabb sväng också och skulle ju bara ha med mig mjölk och annat viktigt som inte kan skjutas till en annan dag. Jag går runt och är mest sugen på en massa saker men vad är det för nytta med att köpa godsaker när jag ändå inte känner nå smak? Eller lukt? Men, jag kom hem med en chipspåse ändå. Kanske inte världens smartaste inköpsval när man är sjuk men kunde liksom inte låta bli. Det är nämligen salt och vinäger chips!! Fattar ni? Det som de hade för typ sexton år sen... och idag så finns dem igen. Yey!! Jag sket fullständigt i att det varken finns smak eller luktsinne, men dem behövs det ju inte direkt. Syrligheten känner man ju ändå. Så det där med att börja med bättre matvanor och sundare kost kan ju slänga sig i väggen nån dag till. Idag tycker jag bara synd om mig själv så då får man synda också. En dag hit eller dit spelar väl ingen roll i nu läget? Eller?

Nä, ska fortsätta att göra pappersberg framför TV:n istället. Och ta en chips till eller två. Attjo! God bless me.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback