Counting all the assholes in the room*

Hur kan jag sammanfatta Volbeat igår då?? Vad är en bal på slottet? Typ.

Spelningen var hur bra som helst och de levererade hit efter hit på den lilla scen som finns på Debaser Medis. När karlarna klev på scen så började hela golvet gunga och man hade en snabb fundering om det skulle hålla för tyngden av publiken. Men så tog musiken över och det var bara att gunga med i takten med golvet. Fanns ju inte direkt nå annat val. Men oj, vilken scennärvaro och varje ton var klockren. Killarna ver vad de håller på med helt enkelt. Spelningen pågick lite över en timme eller kanske till och med en och en halv, har inte så mycket koll på det där faktiskt, och så var magin slut. Kändes lite kort med tanke på skivorna de släppt, men det är ju så. Gott och blandat plock och man får liksom hålla sig till godo med det.

Så kommer vi fram till det där som faktiskt sänkte hela upplevelsen lite. Faktiskt. Och det var alla människor. Alla dem där som verkade tro att de var ensamma på stället. Dem som var för onyktra till att börja med. Dem som hoppade i otakt. Dem där som fick för sig att det var okej att hoppa på mina tår. (Det är väl tur att man vart med förr så man har stålhätta på sig när man går på spelning. Dummare än så är man ju inte.) Och sen att det blev väldigt trångt, varmt och svettigt ju längre spelningen pågick. Debaser var sold out och det säger kanske en hel del. Vet inte hur många de kan släppa in, men många blev det och man stog som packade sardiner till slut. Eller dem där som inte respekterade ens önskan om att hålla sig en bit ifrån en. Armbågar är ju en väldigt bra sak att använda sig av när folk beter sig för mycket. Nog för att jag vet att det kan bli trångt på en klubbspelning, men nån måtta får det ju vara. Sen det där med att sen man tog lagen om att rökförbud på krogen så finns det en odör i lokalerna som bara är äcklig. Nog för att jag vet hur rökning gör med hälsan och att det luktar skunk (är ju rökare själv) så måste jag faktiskt säga att jag föredrar den lukten mer än kombinationen av pissoar, svett och unken gammal alkohol.

Jag är bara glad att jag tillhör dem där som visste vilka de fanns innan tredje skivan släpptes och det blev en sån hype kring dem. Det fanns ju en hel del sånadär på plats igår. Dem där som hört dem på radio och säger sig vara fans. Okej, jag kanske dömer folk för hårt eller har en massa förutfattademeningar om folk, men helt fel har jag ju inte när det gäller det där. Wannabees deluxe som går på saker bara för att det är inne. Nä, usch.

Så hade det inte vart för all the assholes in the room så hade det vart en perfekt tillställning. Kommer ju få möjligheten att i mars när de kommer till storstaden igen. För er som inte hade biljetter för spelningarna nu i december eller de kommande i mars kan ju införskaffa deras Sold out! DVD. Sen hade de killar som filmade hela alltet så det finns ju en chans att det dyker upp en ny DVD så småningom också.

Ses i mars igen då!

* rad ur Still Counting med Volbeat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback