det var ju själva fan!

Jaha. Uppe och något yrvaken efter att kvartersvärden var och ringde på dörren. Ehh, jaha? Vad nu liksom. Han talade om för mig att hon med sin affärsverksamhet nedanför mig har vatten som droppar från hennes tak. Så han kröp runt i mitt badrum för att mäta vattenskada men hittade inget. Tack för den. Men det betyder ju liksom inte att rören i golvet är helt. Så, kära vänner, jag blir av med badrummet strax efter årsskiftet.

Det var ju själva fan! Suck. Och dubbelsuck. Pratade lite med kvartersvärden innan han gick och fick han att fixa tillbaka värmen i elementet som inte funkat sen jag flyttade in. Han skulle lämna lapp i lådan när och hur det där med att ta bort badrumsgolvet ska gå till. Jag informerade honom om att för mig innebär det ett stort problem. Han undrade vad jag menade och jag sa som det var: Jag jobbar vakna nätter. Ajdå, fick jag till svar. Just det. Ajdå. Att leva lite primitivt ett tag utan badrum kan jag ju liksom ta, har ju gjort det förr, men att jag behöver sova är liksom en helt annan sak. Så, ajdå.

Så var han lite nyfiken min kvartersvärd. Han undrade om det hade blivit tyst ovanför mig och jag sa nej. För det är det ju inte direkt. Han blev förvånad och konstaterade att han ska ju lämna in nycklarna på fredag. Ja, men det betyder ju inte att det är lugnt nu. Det är ju två och en halv dag kvar innan fredag. Det tänkte ju inte han på direkt. Men han lever ju inte här heller så.

Han återkom efter ett tag och talade då om att i och med mina jobbtider så kanske jag skulle få låna en lägenhet. Jaha? Ojdå? Vadan detta? Men visst, får de det att funka så visst.

Sååå, gott nytt år på mig! Hmpf.

Kommentarer
Postat av: Rockern

Men.. Men.. Jahaja.. Du får komma duscha här? Om du vill? Kanske kan få komma sova också?

Postat av: hRaven

Anna: Snällt av dig... återkommer när jag vet mera... ler

2008-12-30 @ 15:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback