dumdidum

Jaha, mitt i natten igen och jag är uppe innan tuppen idag. Sovit klart för i natt, vilket är ganska enerverande. Vad får min kropp att tro att jag sovit klart efter fyra timmar? Nog för att jag sov en massa igår, men nån måtta får det ju vara tycker jag. Vet inte ens vad det var som väckte mig från första början, men efter en halvtimmes vridande och vändande och tittande och suckande gav jag liksom upp. Att jag ens försökte somna om fattar jag ju inte heller. Har ju inte lyckats med det så bra förr, i natt inget undantag liksom. Nåja. Får väl sitta uppe och ta det lugnt då. Lyssna till Pojkens lugna snarkningar och pilla navel eller nåt.

Jag misstänker att jag ligger på pluskontot hos John Blund, vilket gör att han istället för går runt och väcker folk samtidigt som han får andra att sova. Sådär omvänt ibland. För jag tvivlar på att han bara är en snäll snubbe som hoppar runt hos folk för att dela ut lite sömn. Jag vet ju att han ibland hoppar över dem som behöver det som mest, så varför skulle han då inte kunna vara tvärtom också? Sån där som hånskrattande väcker dem som sover som djupast och skrattande går därifrån. Hmmm, kanske ska skriva skräckfilms manus om det där? Jag menar bara att det har ju gjorts skräckisar om sämre saker, så det skulle säkert bli skitbra det där. En variant av barngrejerna som man fått höra är snälla som egentligen är elaka, som filmen om tandfen till exempel. Eller tomten som är elak, clowner med för den delen. Så varför inte göra en variant av John Blund? Hmmm... nu är det säkert nån som tar mig på orden och går och blir rik på min idé, men det får jag väl bjuda på i såfall. Men ni vet väl vart ni läste om det först sen va?

Jaja. Fredag morgon och det är inte ens gryning än. Mörkret råder utanför fönstret och det känns som om det bara är jag som är vaken. Nä. Pilla navel var det ja. Ska bara hämta kaffe först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback