@???

Alltså, ursäkta, måste bara undra över en grej bara såhär mitt i tisdagseftermiddagen. I dagens datoriserade värld så kommer man ibland fram till att en del saker faktiskt inte är lika up to date som andra. Som det där med att söka jobb, ja jag gör sånt emellanåt faktiskt, så stöter man på arbetsgivare som skriver följande; Ansökan skall vara oss tillhanda senast si och så datum och så postadress. Ursäkta? Post-adress?? POST??!!?? och så lite snyggt påminna om att ange referens på kuvertet. Alltså! Vem skickar sina ansökningar per post på en tjänst idag? Bara undrar. Vad hände med snabel-a? Sen är det ju sådär att en del skickar ju sina ansökningar ändå per mail till vem som nu står som kontaktperson för stället, men jag vet att dem mailen läses inte heller. Står det postadress så är det så. Stenålders!! POST?! Men det är väl ett sätt att sålla bort dem oseriösa?

Hmpf... där försvann den liksom. För jag springer ju inte runt med min lunta jag har med mina meriter för att det kanske blir så att man får posta det. Eller skrivare heller för den delen. Nog för att jag har funderat på det där med skrivare under väldigt lång tid så betyder det ju inte att jag har en tillgänglig just nu. Hade jag vart hemma i stan hade jag ju kunnat låna ett, eller vart på jobbet inom snar framtid så hade jag ju kunnat utnyttja den, men nu är det ju inte så. Suck. Och luntan med kopior det jag har i ryggen kostar ändå 25 :- att skicka iväg. Sånt gör man ju numera inte ju. Vet ni hur dyrt det skulle bli! Vill de se ens papper så brukar det bli aktuellt vid eventuell intervju. Så ursäkta om jag frågar? Vad hände med snabel-a?

Men nu är jag ju inte helt anti posten så, det är jag ju inte. Men det finns ju bra sätt med snabel-a också. Som att få besked om att jag kom in på psykologin till våren. Nu känns ju inte fortsättningen av mina nätter så jobbiga som det faktiskt gjorde ett tag där. Jag sitter ju ändå och läser på nätterna så det spelar väl ingen roll vad det är jag läser? Så, om inget drastiskt händer (typ att jag får ett jobb jag verkligen vill ha) så kommer ni efter årsskiftet sitta och läsa en studentblogg. Och oj, vad ung jag blev helt plötsligt!

Men ändå... postadress?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback