faller snö...

Så har jag ännu en tidig morgon bakom mig. Jaa... vad ska man göra liksom? Kan man inte somna om när man vaknar till så är det bara att masa sig upp helt enkelt. Inte mer med det liksom. Drygt, men tyvärr verklighet. Blev väl nån timmes sömn i allafall så det där med att vara sams med John Blund var önsketänkande. Men å andra sidan så kan det ju vara så att fullmånens kraft är starkare än John Blund? Verkar ju inte bättre... inte nu i allafall. Resten av månadens dagar och nätter kan ju diskuteras sen.

Här snöar det för fullt just nu i allafall. Skillnaden i hur landet är uppdelat är verkligen tydlig ibaland. I huvudstaden igår var det barbacke och regn med ett par plusgrader medan det blev minusgrader så fort man kom norr om dalälven. Snö fanns det igår med och mer kommer det hela tiden. Världen blir lite mysigare när det blir såhär som det är nu. Tystare om inte annat. Vitare. Renare.

Fredag idag och Pojken ligger och sover än. Ska väl ta och väcka han snart eller så om en timme eller nåt. Märks väl när jag tycker att han sovit färdigt. Tråkigt att sitta uppe själv ju, men idag har han tagit ledigt så jag kan ju vara snäll och låta han sova ut lite i allafall. För imorgon blir det ingen sovmorgon heller. Ska till mina föräldrar en sväng och äta gott och fira deras bröllopsdag. Lucia igen ju och ännu en årsdag att karva in i livets träd. Ska ta och ringa Bror senare idag och kolla när han hade tänkt att vara på plats så man kan tima in varann litegrann. Sen var det ju ett tag sen som jag pratade med han också om man säger så. Han skulle vara upptagen ikväll, men nån minut kan jag väl sno åt mig tycker man ju.

Ska väl ut i snön och ta mig en cigg till såhär på morgonkaffet. Njuta av tystnaden en stund innan världen vaknar ordentligt till liv.

Kommentarer
Postat av: E

Allt lät så mysigt där med snön och den tysta rena världen. Så förstör du allt med att skriva att du ska gå ut och röka! Usch! Hehe...



Hoppas allt är bra med dej nu när du är lite ledig. Och hoppas du får en bra dag idag, trots allt... :0)

Postat av: hRaven

E: en dag (snart) kan jag nog skriva sådär utan att förstöra den med cigg... dags att ta itu med mina nikotinmonster en gång för alla!

2008-12-16 @ 00:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback