God Jul!

Julaftonsmorgon och endast tomten är vaken.

Nja, inte riktigt. Uppe långt innan tuppen (tror jag) och har sovit väldigt gott. Trodde faktiskt inte att det skulle bli så när jag kröp ner under täcket igår (hade mig en orosmoment strax efter tre), men vaknade sedan utvilad för en halvtimme sen. Sen dess har jag hunnit klä in skinkan i folie och slänga in den i ugnen. Nu är det bara tre timmars väntan på att den är klar. Den blev lite större än tänkt men den ser inte ut att vara så mycket för världen, och så kommer den ju att krympa också. Har Pojken beställt en skinka så ska han få en skinka. *ler* Nej, så illa är det inte. Jag har liksom saknat det där med matlagning. Jag som inte direkt varit den som tycker om att laga mat. Men jag har väl förändrats vid den fronten. Men det gör ju mycket om man lagar mat till någon som faktiskt uppskattar den.Kors i taket. Gamla hundar kan lära sig att sitta. 

Jag sitter här och önskar er alla en riktigt god jul. Ja, faktiskt. Jag är väl civiliserad! Jag sitter här och önskar att alla får en bra dag. Att ni håller reda på era levande ljus så ni fortsätter att ha ett hem även ikväll. Att ni låter barnen få en lugn och trygg jul. Man kan ju hoppas, okej?

För ett tag sen så var det en kollega som sa till mig att denne inte skulle önska mig en god jul eftersom jag ändå inte firar den. Ursäkta? Vad är det för stil? Bara för att jag inte firar den betyder ju inte att man inte kan önska någon en god jul, helg eller vad man nu vill kalla det. Det hör till god ton att göra det!! Jag gör ju det själv. För det är väl samma sak som att önska någon ett gott nytt år. Eller glad påsk. Eller trevlig valborg. Eller glad midsommar. Hur många är det som inte firar dem? Eller är det bara jag som tänker fel? Att jag sen också slänger in en happy halloween under året är liksom en del av mitt år. Jag firar ju den. Betyder ju inte att jag utesluter resten av mänskligheten från den. Vi lever väl i ett civiliserat samhälle och det hör till god ton, oavsett om man firar den eller inte. Eller är det bara för att det är jag?

Julaftonsmorgon och en massa förväntan som ligger och väntar att vakna till liv. Men jag sitter och dricker mitt kaffe och leker pensionär och minns gångna jular.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback