jul af tån

Igår blev det ju så att jag var uppe med tuppen för att göra skinkan som beställt. Den blev en succé när Pojken kom och tog sig en smakbit eller två. Det blev att titta lite på Kalle innan det var dags att packa ihop kassarna för att sen ta sig till andra sidan stan. Fröken i fråga blev förvånad över att vi var där så tidigt och medans jag och Pojken gjorde i ordning potatisgratängen var hon iväg och titta till sin mormor. Det blev en massa mat och prat och sen blev det att titta på Nightmare before Christmas och äta chokladpudding. Och en massa kattgos av Tjej.

Tiden bara rann iväg och det blev att vi sen åkte hem vid halvtio tiden. Glömde stekpannan tydligen, någonting jag inte ens reflekterade över, men det ger väl skäl till att hälsa på snart igen. Inte direkt så att jag använder den sådär jätteofta. Har wok för det jag gör här hemma. Men ändå. Kan ju verka konstigt att ta med sig sin egen sådär, men det har ju hänt att andra stekt kött hemma hos henne i hennes grejer vilket resulterat i att hon därmed fått kasta pannan ifråga. Så då tar man med sig sin egen.

Hade i allafall en riktigt trevlig dag/kväll. Tack Rockern.

Idag ska vi ta en titt på mellandagsrean. Återkommer.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack själv, sötnosar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback