tisdagkväll

Tisdagkvällen har nu infunnit sig och jag är trött. Tröttmössa på helt enkelt och sätter mig framför datorn istället för att riskera att somna på soffan igen. För skön soffa helt enkelt. Men jag klagar inte direkt. Jag tycker om min nya soffa. Me like a lot! Men det var ju inte direkt det jag skulle skriva om. Se det som en avstickare från ämnet bara.

Det är väldigt mycket jul nu. Överallt oavsett vart man vänder och vrider sig så finns den där. Så jag har min fristad i mitt hem. Med undantag för julgrupperna jag fick med mig från morsan pch farsan. Hon gör dem själv och vi syskon fick en varsin, men Bror gav mig sin. Han är lika lite inne på den här julgrejen som jag är. Så jag frågade Rockern om hon ville ha en av dem, och fick även välja färg. Så ena av dem flytttar imorgon. För det blir att ta sig till andra sidan stan och umgås en stund i allafall. Blir att ta med sig mat till henne och sen ta det därifrån istället. Blir trevligt. Så vi får se om jag kommer att få se Kalle Anka i allafall. *ler* För det verkar ju vara så att jag kommer att vara ledig imorgon.

Pratade med Bror också och kollade om han skulle komma och tid och så, men han blir hemma istället och kurerar sig. Förkylningen jag gav honom utvecklade sig till att bli halsfluss och öroninflammation. Så det kan gå. Synd. Hade vart trevligt att ha han med också. Men han är ju inte helt ensam heller. Han skvallrade om att han haft fyra dater på lika många dagar. Att han orkar. Så nån av damerna som han träffat kanske förbarmar sig över honom och tar hand om han sen på kvällen. Han behöver ju vara frisk till nyår så.

Ikväll saknar jag Pojken. Inget nytt visserligen, men kvällen innan jag vet att han ska komma är alltid längst. Kanske ska lägga mig tidigt så tiden går lite fortare, om jag nu kommer att kunna sova vill säga. Grannen verkar ha fest ikväll. Jag som ska upp tidigt imorgon. Pojken har beställt julskinka, och det kommer han att få. Måste bara tillaga den först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback