nötter och risgrynsgröt

Jag kan inte sova!!! Eller jo, jag kan men timmarna liksom blir kortare och kortare. Värsta pensionärsvarningen jue. Fyra timmar är tydligen lagom iböand. Att vakna mitt i natten och tycka att det är dags att kliva upp är inte ens roligt längre. Som nu i morse, eller i natt, till exempel. Vaknade en halvtimme innan Pojkens klocka ringde för väckning. Ändå ska han upp tidigt den här veckan. Så det var ju bara att ligga där och lyssna till hans andetag och hoppas på det bästa. Det bästa inträffade aldrig och jag klev upp strax efter att han gått. Ingen idé att ligga där och hata världen liksom.

Helgen kom och gick och det blev inte direkt så som jag hade tänkt mig heller. Antiklimax på nå sätt. Och inget jag vill ska bli ihågkommen till eftervärlden. Men men... inte så mycket att göra åt det liksom. Insikter heter det ju så fint, tråkigt bara med såna. Hade tänkt fira finlands nationaldag i lördags, den nittionde, och hade till och med inhandlat finsk öl och hade på mig tröjan jag bara har på mig en dag om året, och så blir det bara pannkaka av allt. Eller nja, inte direkt men nästan. Så ska jag ta mig några öl så får det antingen bli med andra som tar sig några öl eller ensam. Ingen hit att vara den enda som dricker medan andra är nyktra eller bakis. Tanken var ju inte så från början direkt... att jag blev den enda som tog sig några öl. Så nä, blä. Hålla mig nykter helt enkelt. Svårare än så är det ju inte.

Igår tog jag och kokade risgrynsgröt. Sånt där som folk knappt gör längre efter att de säljs på tub numera. Inte samma sak som att göra själv ju. Även om det tar tid och man måste hålla koll på kastrullen hela tiden.

Nu börjar nedräkningen till torsdag. Nu är det ju bara tre dagar kvar innan vi åker ner till storstaden på spelning. Vi är en av de som innehar biljetter till spelningen då. Ska bli nice som fan. Hoppas bara man inte hoppas på för mycket nu. Risken finns ju. Men det tror jag ju inte.

Det är måndag idag. Och jag kan inte sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback