onsdag idag då

Är på väg och packa ihop en liten del av mitt liv och hoppa på tåget norrut igen. Igen är väl fel ord då det var ett tag sedan sist, men det blir väl ändå igen? Jag tar med mig det som jag tror kommer att behövas, nackdelen är ju då att det blir säkert för lite oavsett vad. Blir ju borta en del dagar den här vändan. Jag få bara hoppas på att jag kommer tillbaka till ett hem så som jag lämnade det. Man vet ju liksom aldrig med grannen och dem som häckar här omkring. I morse knackade en på vid sju imorse, tog fel på både dörr och våning. Tur var väl att jag redan var vaken och på väg ut genom dörren. Suck. Snurrgökar!! Ska bli skönt att komma bort en stund. Vädigt skönt kan jag ju meddela er.

Hade ju möte i morse som gjorde att jag inte kan åka uppåt tidigare än så. Mötet som resulterade i att jag i allafall har det här att gå till en bit in på nästa år också, om jag nu inte skulle få nåt annat jobb inom den närmsta framtiden. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Pest eller kolera liksom. Så jag gör så gott jag kan för att det ska bli en förändring på den fronten i allafall. Mer än så finns det ju inte att göra. En sak i taget som det heter så fint. Så hade vi avtackning för en av kollegorna som sagt upp sig och sticker till en helt annan kontinent i ett halvår och gör andra saker redan nu på söndag. Ska bli intressant att följa hennes resande sen. Hon skulle hålla oss uppdaterade resedagboken.se, så länk kommer vid tillfälle. Just nu är det ju onödigt då hon ändå är kvar i Sverige och Europa. Avundas henne litegrann faktiskt. Att göra sånt där som andra bara önskar de vågade göra. Hon har alltid gjort sånt efter vad hon berättat, så hon kommer ju inte direkt sitta och undra vad det var som höll henne tillbaka när hon sitter på ålderdomshemmet sen. Jaja, ska väl inte fördjupa mig i det där alltför mycket nu. Hinner med det senare också. Har ju en del att fixelidona här hemma innan det är dags att röra på sig. Fixa lite saker så att jag lämnar någon sorts ordning tills jag kommer hem.

Ha det gott. Nästa gång jag skriver är det som hemmafru igen. Ska bli så trevligt så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback