panna

Fick order om att säga panna i telefon idag. Varför? För att se hur förkyld jag är... blir ju inte direkt att det kommer ut sådär jätterätt när man är täppt och så.

Nackdelen med att vara sjuk såhär är att när feber släpper sin värsta grepp om en så blir jag ju så jäkla rastlös och uttråkad. Vill ju gör saker, men så går det över när kroppen känner av febern igen. Sån där falsk energiboost helt enkelt.

Har pratat med folk på både msn och telefon idag. På msn slapp de ju höra hur sjuk jag faktiskt är. Medans de på telefon fick stå ut med alla dem där symtom som man nu har när man är sjuk. Lite synd om dem är det kanske, men jag behövde prata av mig lite vilket resulterade i att jag sen lät som om jag druckit whisky hela mitt liv.

Nåja. Samtal med Mamman som hållt sig undan ett tag igen. Men inget nytt under solen direkt. Hon pratade mest och jag lyssnade, vilket i sig inte heller är sådär ovanligt. Men hon verkar ju må bra i allafall för stunden om än hon har en del att styra upp så det blir bra till slut. Men det blir väl bra till slut det där.

Så ringde telefonen runt sjusnåret vilket visade sig komma från jobbet av en kollega som helt enkelt ville kolla hur det var med mig. Blev faktiskt riktigt förvånad över att det. Att hon la så mycket energi på det där och omsorgen över ens välbefinnande. Samtidigt som det faktiskt värmer såhär i efterhand.

Kvällen är sen och jag är lite trött. Dagen har liksom tagit ut sin rätt även om jag nu inte riktigt har gjort nåt men det tar väl på krafterna att vara social om än bara över telefon och nätet.

Vet inte riktigt om jag lovat bort min säng till Rockern numera eller om det fortfarande är på planeringsstadiet. Pratade med Pojken om det där efteråt och han kom med en ypperlig lösning på problemet. Jag behöver ju inte direkt ge bort den utan låna den till henne under obestämd tid. (Så vad säger du fröken? Tror du det passar dig? Men det praktiska får bli en senare fråga... behöver ju min säng. Faktiskt.). På så sätt blir ju den rent tekniskt fortfarande min. 

Men nu soffläge igen och se om det finns nåt att glo på i dumburken. Är ju inte direkt större fan av romantiskdravel så det som erbjöds såna som mig (Doom) tog slut för typ en timme sen. Men nu borde det väl vara fritt fram igen va?

Kommentarer
Postat av: Anna

Förvaringshotell-Rockern! :D

Postat av: hRaven

Anna: kanske det kanske ;)

2008-12-17 @ 14:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback