årets sista dags morgon

Känner mest att jag behöver ventilera lite funderingar och klargöra en del saker. Jag skulle kunna radera gårdagens sista inlägg här, men det gör jag inte. Utan ser det istället som ett tecken på att jag ska låta saker och ting bero innan jag skriver ner det svart på vitt. Att låta stundens hetta svalna av innan jag spyr ur mig all galla som jag känner för tillfället. Blir lätt fel då. Även om känslan var äkta så skulle jag ju kunnat formulera mig lite snyggare och mindre laddat. Så det får väl vara en av dem där berömda nyårslöftena som jag faktiskt kan ge och försöka hålla. Att ge distans till saker och ting innan jag skriver ner det. Risken är att det blir sådär diplomatiskt och opartiskt och opersonligt som dagsnoteringarna man skriver på jobbet, men den risken får jag ta. stället för att det blir om igår. Hmmm. Nåja, vi får se hur det blir med det där.

Är vaken en sväng nu på morgonen och sagt hejdå till Bror som åkte iväg uppåt för att fira nyår. Egentligen borde jag försöka mig på det där med att sova en stund. Ska ju liksom vara vaken hela natten som kommer. Det här kan bli hur drygt som helst. Men vi tar det problemet om den dyker upp. Börjar jag tänka på det redan nu så är det ju liksom kört med sömnen och så vidare.

Bror kom hem vid tiosnåret och så pratade vi lite om hur han har det och allt det där som hör till. Han berättade om hur en del är förvånade över att jag inte följer med uppåt landet och firar nyår och nyårsdagen där jag med. jag är lika förvånad som alla andra. Tro mig. Men som Bror sa så är det personen i fråga i ett nötskal. Tänker inte efter före liksom. Men jag tar det för vad det är. Varför skulle jag bli så förvånad egentligen? Jag om nån borde ju veta hur det där funkar. Nu är det ju så att oavsett vad så blir det att jag jobbar i natt. Och det där med att ta ledigt hade ju vart uteslutet. Sen spelar det ju ingen roll vad som händer och sker i andra delar av världen. Ja, jag vet att det låter lite kryptiskt, men ni kommer att få en förklaring på det där sen. Nästa år. Det fär räcka med det.

Nä, kanske man ska försöka mig på det där med att sova nu. Bara det inte blir alltför högljutt ovanför eller i trappen eller utanför. Men jag ska inte måla fan på väggen nu. Får se det positiva i det här oavsett hur resten av dagen blir. Han flyttar. Slipper det där sen. Sen fåt jag göra allt jag kan för att hålla mig vaken natten sen. Har ju klarat av värre nätter än så, får väl springa runt som en skållad råtta när det blir för mycket sand i ögonen.

Nä, sova var det ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback