snö idag

Så vaknade jag till en vit värld idag. Här uppe snöade det för fullt när jag slog upp ögonen till slut. Tydligen tröttare än jag trodde. Var väl i halvkoma när Pojken stack till jobbet tidigare idag och snusade sen vidare. Tyvärr blev ju snön till modd under eftermiddagen, så vi får väl se hur länge den ligger kvar. Jag som vill ha snö i år!

Igår blev det strul på tågen igen och det slutade med att jag fick nya biljetter och omväg över storstaden istället. Blev första klass hela vägen då det var deras fel att det blev som det blev. Bara att acceptera läget och hoppas på det bästa liksom. Först ville SJ skicka mig med en helt annan rutt men det styrde jag upp lite snyggt sådär. Man har ju vart med förr. Så istället för en omväg på flera timmar så kom jag fram relativt hyfsad tid ändå. Det är väl bra att man kan ta för sig emellanåt. Men jag kom ju fram i allafall. Inga andra förseningar på vägen så.

Så har jag lagt upp julbelysning på balkongen här uppe. Hade dem liggande sen jag blev av med min egen och ljusen tycker jag ju om. Annars hade jag ju aldrig köpt dem heller så. Nu är det ju så att varken jag eller Pojken är några julmänniskor, men lite ljus har ju inte skada direkt. Han får helt enkelt gilla läget just nu. Och redan idag har en av hans kompisar reagerat över det där när han var uppe och tog en fika med mig. (De gör sånt här uppe bara så ni vet). Men julen tar slut där kan jag ju meddela er. Inga tomtar eller annat jox kommer fram nu. Levande ljus har man ju ändå.

Blir soffläge tills Pojken kommer hem så vi kan åka iväg och handla lite. Sen blir det lite hemmafru sysslor resten av kvällen, som att laga mat och sånt där trevligt. Men först resten av kaffet som fikasällskapet lämnade till mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback