tjugotredje december

Tisdag idag och jag är uppe med tuppen. Tyckte att det var en bra idé att göra någonting som jag brukar tillskriva pensionärerna; hänga i dörren till affären för att handla. Så det är verkligen pensionärsvarning på mig nu! Men jag resonerar såhär: bäst att passa på innan ruschen kommer. Har liksom ingen lust att trängas med tusentals andra bara för att ha det lilla jag brukar handla för en vanlig dag. Annars skulle jag bli tvungen att få vänta till strax innan stängning ikväll. Men nu är det gjort i allafall.

Nu är det bara resten av listan som väntar då. Det blir en städdag idag helt enkelt. Putsa och feja lite, blev inte av igår nämligen. Blev en slappardag istället. Kan ju vara skönt det med faktiskt, även om det hade vart trevligare att haft det där gjort. Disciplinen är inte som det brukar helt enkelt. Suck. Dags att ta tag i det där igen helt enkelt. Är ju liksom uppe med tuppen så det borde ju inte ta sådär långt in på dagen innan allt är klart. Bara jag tar tummen ur först. Är ju bra på att dra ut på tiden nuförtiden. Men, först resten av frukostkaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback