två dar innan nya året

Idag väcktes jag av envisa signaler som fick mig att kliva upp och ringa upp. Behöver väl inte skriva att det var jobbet som hörde av sig gällande passet jag ska kliva på om ett par dar. Framförhållning heter det väl? Nåja... det handlade om de ska få vara ute längre än avsatt tid. Vaken natt bestämmer ju över sånt där, men det är ju ändå mer den som ska sova som har lite att säga till om det där. Hur mycket vill dem sova. Det var ju då tur att det var samma person som ringde som jag ändå ska tillbringa natten med. Oj, det där lät ju också men ni fattar vad jag menar... hoppas jag.

Efter samtalet insåg jag helt plötsligt att jag inte jobbat på snart en månad. Med semesterdagar och sjukdom på det schema jag har gör väl så antar jag. En månad? Tiden har verkligen gått fort och ändå känns det som om det var nyss jag klev av passet första december. Men kalendern visar nåt helt annat ser jag ju. Svart på vitt. Verkligheten ljuger ju inte. Och jag vet ju att jag har ett par dar på mig att vända på dygnet igen. Vart tog tiden vägen? Hallå? Nån som kan tala om det för mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback